11 светски познати фотографии кои имаат фасцинантна приказна зад нивното создавање

Многу легендарни фотографии не само што имаат душа, туку влијаат и на нашата перцепција за одредена ера и предизвикуваат носталгија. Решивме да дознаеме како настанале некои познати фотографии и како овие слики влијаеле на судбината на фотографите и моделите. А во време кога секоја фотографија е лажна, со филтери или вештачки продуцирана да се потсетиме на времето кога луѓето требало да бидат креативни за да доловат некој момент.

Boulevard du Temple (1838)

Ова е една од првите преживеани фотографии што Луис Дагер ги направил во 1837 или 1838 година. Тоа е фотографијата која ги фатила луѓето за прв пат. Ова тврдење беше оспорено од други фотографи, но за жал ниту една од сликите што тие ги создадоа не е зачувана.

Ова е една од првите преживеани фотографии што Луј Дагер ја направил во 1837 или 1838 година. Се смета дека токму оваа фотографија најверојатно прва уловила луѓе. Ова тврдење било оспорувано од други фотографи, но за жал, ниту една од нивните слики не е зачувана.

Во тие времиња, било потребно време на експозиција од 4–5 минути за да се добие јасна и контрастна фотографија, па затоа движењата на луѓето, коњите, кочиите и колите не оставале трага на плочата, а обично прометниот булевар изгледал сосема празен. Сепак, на фотографијата можат да се забележат две заматени силуети: чистач на чевли и негов клиент, кои стоеле речиси неподвижно за време на фотографирањето. Дополнително, истражувачите и денес се обидуваат да најдат траги од други луѓе на оваа фотографија.

 

Фотографии во жанрот „Скриена мајка“ (втора половина на 19 век)

Во викторијанската ера бил популарен необичен жанр на фотографија наречен „Скриена мајка“. Во тоа време, била потребна долга експозиција за да се добие јасна фотографија, а не можело малото дете да седи само. Затоа бебето обично го држел некој: мајка, татко или дадилка. За да се спречи возрасното лице да се види на фотографијата, тие биле скриени со покривки, завеси или камуфлирани под мебелот, а во некои случаи и едноставно ретуширани. Резултатот понекогаш бил застрашувачки.

Сè уште не е познато зошто родителите не сакале да бидат на иста фотографија со детето. Можеби возрасните едноставно сакале да го насочат целото внимание на публиката на детето. Со развојот на технологијата во 1920-тите, популарноста на жанрот избледела. Меѓутоа, пред 10 години, овие фотографии повторно се појавија на Интернет, а луѓето почнаа да ги споделуваат, воодушевени од необичностите на нивните предци. А колекционерката Линда Фрегни Наглер дури и посвети книга на овој феномен.

 

Грејс (1918)

Оваа фотографија е направена во студиото на фотографот Ерик Енстром. Повеќето истражувачи сугерираат дека фотографијата е направена во 1918 година, но ќерката на Енстром, Рода, тврдела дека се сеќава на процесот на снимање, па можеби Грејс е создадена во 1920 година. На фотографијата е прикажан Чарлс Вилден, кој заработувал скромно за живот како трговец и живеел во куќа од трева.

Во 1926 година, Енстром му платил на Вајлден 5 долари за откажување од правата на фотографијата. После тоа исчезнаl. Кога фотографијата добила невидена популарност, Ерик се обидел да го најде Чарлс, но човекот никаде го немало. Сите последователни напори на семејството Енстром и разни истражувачи да најдат каква било трага од Вајлден биле неуспешни. Судбината на човекот останала мистерија.

 

Ручек на облакодер (1932)

До денес, сè уште не е познато кој точно ја направил фотографијата. Освен тоа, некои истражувачи тврдеа дека фотографијата била или направена во студио или внимателно ретуширана. Сомнежите беа отфрлени од ирскиот филмски режисер Шон О Куаин, кој случајно ја откри копијата од познатата фотографија во Галовеј, покрај која беше прикачена белешка во која пишува: „Човекот што седи десно е мојот татко“.

Шон успеал да ги пронајде контактите на лицето кое ја оставило белешката, да го потврди идентитетот на двајцата мажи на фотографијата, автентичноста на самата фотографија и во исто време да открие дека авторството можеби му припаѓа на еден од тројца фотографи. Самата фотографија е направена на 20 септември 1932 година, како дел од рекламната кампања за облакодерот во изградба. На барање на фотографот, работниците на градилиштето играле фудбал, дремнале и на крајот се сместиле на греда за да ручаат. Структурата била висока речиси 260 метри.

Првата фотографија од „изгревање“ на Земјата направена од човек (1968)

Сега е познато дека некои од најпознатите фотографии на Земјата од вселената се направени од астронаутот Вилијам Андерс. Сепак, долго време друг член на екипажот, Френк Борман, тврдеше дека фотографиите се негово дело.

Според него, Андерс навистина имал камера, а кога Борман ја видел Земјата како „изгрева“ од зад Месечината, веднаш му понудил на Вилијам да ја направи фотографијата. Но, Андерс одбил, велејќи дека тоа не е во плановите на екипажот. Борман наводно успеал да убеди друг астронаут да му даде камера и ги направил познатите кадри.

Иако Вилијам не инсистирал на авторство, истражувачот и писател Ендрју Чаикин можел да пристапи до оригиналните записи за летот и да утврди дека токму Андерс, нов во таа експедиција, ги направил сите фотографии од Земјата во подем. Андерс прво ја фотографирал Земјата на црно-бел филм, а потоа брзо пронашол филм во боја и направил уште 2 фотографии.

И покрај работата на Чајкин и фактот што Борман признал дека ја помешал оваа слика со друга порано и дека сите 3 фотографии ги направил неговиот колега, некои извори сепак тврдат дека првата црно-бела фотографија му припаѓа на Борман.

 

Студиски портрет на Бети Грабл (1943)

Кога Бети Грејбл го завршила снимањето на филмот „Sweet Rosie O’Grady“ , студиото одлучило дека им се потребни фотографии од актерката во костим за капење за рекламната кампања. Според Бети, фотосесијата не поминала најдобро од самиот почеток. Френк Поволни сакаше да направи нешто посебно, но сите фотографии излегоа премногу стандардни.

Тогаш фотографот ја замолил актерката да го сврти грбот кон камерата – само за промена. Актерката го следела неговиот совет и весело прашала, гледајќи преку неговото рамо: „Нешто вакво?“ Задоволен, Френк направил неколку фотографии, а втората стана светски позната.

Како резултат на тоа, биле продадени повеќе од милион примероци од познатата фотографија, а Грабл станала суперѕвезда преку ноќ. Искористувајќи го ова, филмското студио почнало упорно да и нуди на Бети поразновидни улоги. Сепак, актерката не била сигурна во својот талент и категорично ги одбила проектите кои не одговарале на нејзината личност. Конечно, Грабл се согласила да глуми во музичката комедија „Cover Girl“ , која била напишана специјално за неа и стана огромен успех.

 

Познатиот портрет на Алберт Ајнштајн (1951)

Една од најпознатите фотографии во историјата е направена на роденденот на големиот физичар. На Универзитетот Принстон се одржал гала настан во чест на 72-от роденден на Ајнштајн. На него присуствувале многу фотографи, а кон крајот на Ајнштајн му здодеало од блицовите на фотоапаратот. Кога научникот веќе го напуштал настанот, друга група новинари притрчале до неговиот автомобил.

Фотографите го замолиле Ајнштајн да се насмее, но, според раскажувањата тој бил уморен и не расположен, па налутено извикал: „Доста!“ Никој не го слушал Алберт, па тој им го покажал јазикот на толпата и веднаш се свртел. Фотографот Артур Сасе имал неверојатна среќа – тој бил единствениот кој успеал да ја долови оваа реакција на познатиот научник. Поради тоа, на Ајнштајн толку многу му се допаднал неговиот портрет што побарал од агенцијата за фотографии да му направат 9 копии. Физичарот потоа ги користел како разгледници.

 

Дали Атомикус (1948)

Фотографот Филип Халсман и Салвадор Дали се запознале во 1941 година на изложбата на уметникот. После тоа, мажите соработувале со децении и се среќавале барем еднаш годишно. Ќерката на Халсман, Ајрине, рече дека Филип и Салвадор добро се сложувале, бидејќи Дали не бил заинтересиран самиот да фотографира, ниту пак Халсман бил заинтересиран за сликање.

Ако Дали имал луда идеја, Халсман секогаш се обидувал да смисли начин да ја направи реално, и обратно.

Познатата фотографија е направена во 1948 година. Според идејата на Халсман, сите предмети во рамката требало да лебдат во воздухот. За таа цел, триножникот и сликата биле закачени на јажиња, скалата била подигната на штанд, а столчето го држело помошник. Со броење до 3, помошникот ќе прска вода, а на броење од 4, Дали ќе скокне.

Халсман морал да направи 26 фотографии, а целото снимање траело околу 6 часа. На крајот била избрана совршената фотографија, а подоцна Филип ги отстранил сите непотребни елементи од неа. Завршеното дело било објавено во списанието Life и стана светски познато. Дури била наведена како една од 100-те највлијателни фотографии на сите времиња.

 

Мерлин Монро на сетот на „The Seven Year Itch“ (1954)

Мерлин Монро и фотографот Сем Шо се запознале на снимањето на филмот „Viva, Zapata!“ во 1951 година, каде актерката не била земена за улогата. Младите брзо станале пријатели. Затоа, кога Сем бил поканет да работи како фотограф зад сцената за филмот „The Seven Year Itch“, Мерилин направи неколку пози специјално за него. Во одреден момент, Монро се сврте кон фотографот и извика: „Здраво, Сем!“ Токму оваа снимка стана легендарна фотографија.

Сепак, познатата сцена ја чинеше Мерлин Монро брак. Кога нејзиниот сопруг Џо Димаџо го видел тоа, буквално збеснал, иако Монро само ја следела идејата на режисерот. Двојката јавно се скарала, по што актерката поднела барање за развод.

 

Познатата Windows слика „Bliss“ (1998)

Оваа слика е направена во 1998 година од поранешниот фотограф на National Geographic Чарлс О’Рир во близина на линијата Напа-Округот Сонома. Ридовите најчесто биле покриени со лозја, но во раните 90-ти години биле исечени на одредено време поради наезда од инсекти. Фотографот се движел до куќата на својата девојка кога ја забележал неверојатната глетка од прозорецот на неговиот автомобил. Невремето штотуку помина над областа, правејќи ја тревата смарагд зелена, облаците се разделија и сонцето излезе.

О’Рир направи 4 снимки и ги објави на фото-сток. Мајкрософт ги купи сите права на фотографијата и плати огромна сума пари за неа. Тие ја направија фотографијата стандардна позадина за оперативниот систем Windows XP. О’Рир секогаш тврдеше дека на никаков начин не ја обработил фотографијата и дека боите на фотографијата се реални. Години подоцна, неколку фотографи се обидоа да ја реплицираат познатата снимка, но не беа успешни: областа веќе беше повторно засадена со винова лоза.

 

Полна месечина над црвените дини (1998-1999)

Патем, првично друга фотографија на Чарлс О’Рир требало да се користи како главна позадина во Windows XP. Човекот ја фотографирал пустината во доцните 1990-ти во националниот парк Калахари Гемсбок (Јужна Африка). Сепак, Мајкрософт мораше да се откаже од оваа идеја. Некои луѓе се пожалија дека контурите на дините ги потсетуваат на задник.

Но, ова не беа единствените поплаки за сликата. Некои истражувачи забележале дека Месечината на сликата е фотографирана наопаку, па сликата најверојатно била подложена на дополнителна обработка. Самиот Чарлс О’Рир никогаш не ги коментираше овие критики.

Коментирај анонимно

Вашата адреса за е-пошта нема да биде објавена. Задолжителните полиња се означени со *