3 социјални експерименти кои довеле до неочекувани резултати
Луѓето знаат да бидат прилично непредвидливи суштества. Значи, откривањето на одговорите на прашањата за нашето однесување може да биде напорна работа.
Што ќе се случи ако луѓето почнат да читаат лоши вести секој ден?

Идеја: 689.003 корисници на Фејсбук учествуваа во социјален експеримент за време на кој истражувачите сакаа да видат што ќе се случи ако луѓето почнат да читаат лоши вести секој ден. Цела недела, некои корисници мораа да прегледуваат објави за вести кои имаа негативни информации, од кои некои беа неверојатно стресни емоционално. Спротивното беше испробано и со користење на позитивни вести наместо негативни објави.
Резултат: Како што многу од нас инстинктивно предвидувавме, читањето многу негативни вести во текот на 7 дена го смени однесувањето на корисниците на Фејсбук на Интернет. Не само што беа поподложни на објавување слични информации како во негативните вести почесто, туку и се потенцирале негативните емоции. Во меѓувреме, позитивните вести ги натераа луѓето да се чувствуваат посреќни, да постапуваат сочувствително и љубезно кон другите. Со други зборови, вестите што ги консумираме на социјалните мрежи формираат како реагираме затоа што, на некое ниво, чувствуваме дека она што го гледаме и читаме, ни се случува во реалноста.
Карлсберг социјален експеримент
Идеја: Во овој социјален експеримент на данската пиварница Карлсберг, субјектите се случајни парови кои дошле во кино за да гледаат филм. Остануваат само 2 места, токму во средина, а секое од останатите го зазема прилично голем и страшен моторџија.
Резултат: Како што се одвива неформалниот експеримент (кој всушност беше наменет да биде само реклама), не сите парови одлучуваат да останат кога ќе ги видат моторџиите. Сепак, некои парови избираат да ги заземат своите места се наградени со овации од толпата и бесплатно пиво. Експериментот беше добар пример зошто луѓето не треба секогаш да ја проценуваат книгата според нејзината корица.
Соба исполнета со чад

Идеја: Во овој експеримент луѓе пополнувале прашалник и одеднаш чад почнувал да влегува во собата. Секако секој би станал и би си заминал, но што доколку не се сами? Што доколку има уште неколку луѓе кои се однесуваат како да не им е грижа за чадот?
Резултати: Кога се сами, 75% од луѓето пријавиле чад скоро веднаш. Просечното време за пријавување било 2 минути од забележување на чадот. Но, кога биле присутни актери кои работеле со експериментаторите само 10% од луѓето пријавиле чад. 9 од 10 субјекти всушност продолжиле да работат на прашалникот, додека ги триеле очите и мавтале чад од нивните лица. Експериментот е одличен пример за луѓе кои реагираат побавно (или воопшто не одговараат) на итни ситуации во присуство на пасивни други. Изгледа дека многу се потпираме на одговорите на другите дури и против сопствените инстинкти. Ако групата се однесува како да е сè во ред, тогаш мора да биде, нели? Погрешно Не дозволувајте пасивноста на другите да резултира во ваша неактивност.
