52-годишник дал отказ од Волстрит за да купи пропадната фирма за грицки за 250.000 долари — сега ја продаде за 750 милиони
Чарлс Користин некогаш уживал работејќи во „Морган Стенли“. Го обожавал брзиот ритам — дури и станувал среде ноќ за да тргува на берзите во Токио и Лондон.
Но во 2011 година, по речиси две децении на Вол Стрит, Користин прегорел. Пробал разни решенија: преминал на вегетаријанска исхрана, медитирал, запишал и МБА студии. Ништо не помогнало.
Кај другар на скара, запознал сопственик на компанијата за грицки „LesserEvil“, кој му спомнал дека сака да го продаде својот „починат“ бизнис. Иако немал никакво искуство во прехранбената индустрија, Користин бил заинтригиран од идејата за нов почеток — и му се допаднало што името на компанијата му звучело„синхронично“ со здрав и свесен начин на живот, како што вели самиот.
Во ноември 2011 година, Користин ја купи „LesserEvil“ за 250.000 долари од сопствени заштеди, плус договорена исплата од дополнителни 100.000 долари, според документи прегледани од CNBC Make It. Тој самиот признава дека ризикот бил импулсивен и слабо истражен: „LesserEvil“, која нудеше поздрави алтернативи на пуканки и грицки, тогаш губеше пари и остваруваше годишен приход помал од 1 милион долари.
„Не познавав никого во прехранбената индустрија… за да ме праша дали сум луд, но можеби тоа беше добро,“ вели 52-годишниот Користин. „Ако направев многу истражување, ќе сфатев дека шансите за успех се навистина мали.“
Но под негово водство, брендот од Данбери, Конектикат, доживеа огромен раст: денес нивните пуканки и воздушно печени грицки се продаваат низ поголемите маркети и продавници низ САД. До 2023 година, „LesserEvil“ достигна 103,3 милиони долари во годишна бруто-продажба, од кои 82,9 милиони нето-приход и 14,4 милиони долари добивка пред камати, даноци и амортизација (EBITDA).
На 3 април, „The Hershey Company“ објави дека склучиле договор за купување на „LesserEvil“. Продажбата, според Wall Street Journal, вреди околу 750 милиони долари, плус дополнителни плаќања ако компанијата ги исполни одредени цели. Користин ќе остане извршен директор, велат од „LesserEvil“.
Еве како Користин успеа да го претвори „LesserEvil“ во препознатлив бренд.
„Импровизирано“ обновување
Кога ја купил „LesserEvil“, Користин работел во „ТД Банк“ и студирал за МБА на „Корнел Универзитетот“.
Во 2012 година ја завршил МБА дипломата и целосно се посвети лкако главен извршен директор на „LesserEvil“. Меѓу првите потези му биле: да го ангажира својот пријател од постдипломските студии, Ендру Страјф, како финансиски директор и оперативен директор, и својот инструктор по скијање на вода како шеф на маркетингот.
Заедно со претходниот сметководител на компанијата, малиот тим работел од канцеларија во Вилтон, Конектикат, на обновување на брендот и воспоставување сопствена производна линија. Стариот изглед на брендот не привлекувал купувачи, а компанијата плаќала околу 20% од приходот по продажба на соработници што им помагале во производството и дистрибуцијата.
Бидејќи личните заштеди на Користин се трошеле, тимот собрал недекларирана сума пари од пријатели и роднини, а преку познанство во банка добиле дополнително финансирање. Во 2012 се преселиле во фабрика од 5.000 квадратни метри во Данбери и ја опремиле со користена опрема купена на аукции.
„Се спријателивме со заварувачи од улицата,“ се сеќава Страјф, „кои ни заваруваа тркала и цевки за пуканки на машините.“
Надворешноста на фабриката сами ја бојадисале црно и ставиле жолто лого „LesserEvil“. Возачи почнале да запираат мислејќи дека се работи за стриптиз клуб.
„Сè беше импровизирано и требаше да се измислува во движење,“ вели Страјф.
Нов изглед и необичен состојка
Во 2014 година, кога соседна фабрика за килими се испразнила, „LesserEvil“ ја проширил просторијата за уште 2.000 квадратни метри и додале нова производна линија.
Тогаш личниот нутриционист на Користин предложил: користете кокосово масло за пуканките. Користин бил скептичен дали ќе остане свежо во пакување, па решил сам да го тестира: „Го ставивме на врвот на фрижидерот, кој е екстремно жежок, и го оставивме таму три месеци,“ вели тој.
Маслото останало свежо, а вкусот бил изненадувачки богат, па во 2014 година ја лансирале новата верзија со ново лого — насмеан Буда, под името „Buddha Bowl“. Производот донел околу 2 милиони долари таа година, една третина од вкупниот годишен приход.
Првиот голем трговец што ги вклучил производите на „LesserEvil“ бил „Kroger“ во 2015 година. Ова партнерство финансирало нова преселба во 2017 година — во фабрика од 20.000 квадратни метри.
Следната година, компанијата добила прва инвестиција од околу 3 милиони долари од фирмата „InvestEco“. Со овие пари, го надградиле производството и пакувањето — секој производ добил своја илустрација на „гуру“, од античкиот поет Хомер до Хенри Дејвид Торо.
Новата амбалажа и новите производи конечно ја направиле компанијата профитабилна. Од таа година, Користин конечно си исплатувал плата од „LesserEvil“.
„Не го чувстувам како работа“
Целта на „LesserEvil“ отсекогаш била да се разликува со нестандардни состојки како екстра-девствено кокосово масло и авокадо масло, вели Користин.
Понекогаш, тие експерименти чинеле: во јуни, истрага на Consumer Reports открила „загрижувачки количини на олово“ во две детски грицки од „LesserEvil“. Компанијата се извинила и ги преформулирала грицките со сорго брашно наместо касава.
И покрај тоа, компанијата остварила 62 милиони долари нето-продажба само во првата половина на 2024 година. Со нова рунда финансирање од 19 милиони долари, водена од „Aria Growth Partners“, компанијата ги откупила старите инвеститори и отворила нова фабрика во Њу Милфорд.
Денес „LesserEvil“ има 350 вработени. Пред аквизицијата од „Hershey“, краткорочните цели на Користин биле натамошен раст и нови производи. Долгорочната визија му е едноставна: „сакам ова да биде бренд што ќе трае долго време,“ вели тој.
На личен план, „LesserEvil“ веќе му го решил најголемиот проблем — денес работи од 7:45 наутро до 16:30 попладне и е многу посреќен отколку кога беше на Вол Стрит.
„Се чувствувам радосно, затоа не ми се чувствува како работа,“ вели Користин.
Мижи Митро…толумби врнат…
Коментирај анонимно