7 брилијантни рекламни трикови што влегоа во историјата на маркетингот
Што ги направи некои од најпознатите светски брендови лидери на пазарот? Одговорот е јасен: вешт маркетинг и креативни рекламни кампањи. Еве седум примери како паметно осмислена реклама им помогнала на брендови да се истакнат и засекогаш да се врежат во умот на потрошувачите.
1. Вулвортс – Ценовникот како иновација
Дали знаете кој ги измисли ценовниците? Еден срамежлив продавач по име Френк. Бидејќи многу се срамел да се ценка со муштериите, почнал да лепи парчиња хартија со цени на производите. Кога купувачите ги гледале цените, не се обидувале да се пазаруваат – само го земале предметот. Резултатот? Речиси целата стока била распродадена за една смена. Идејата толку се покажала успешна што подоцна станала основа на трговскиот синџир „Вулвортс“. До 1920 година, компанијата веќе вредела милијарди долари.
2. Алка-Селцер – „Земи две таблети“
Рекламната агенција Tinker & Partners најде генијален начин да ја зголеми продажбата на лекот за мамурлак. Во рекламата, наместо една, во чаша вода беа фрлани две таблети. Потрошувачите веднаш тоа го прифатија како „правилен начин на употреба“ – и продажбата се дуплира! Истата техника ја искористија и производителите на мастики – на луѓето во рекламите им беа прикажувани по две мастики, наместо една.
3. Чупа Чупс – Слатко без лепливи раце
Енрике Бернат го смисли совршеното решение за децата кои сакаат благо, но прават неред – лижавче на стапче. Така родителите добија производ кој не ги валка рацете на децата. Ова едноставно, но практично решение стана вистински хит низ целиот свет.
4. Марлборо – Пакувањето што зборува само за себе
Марлборо ја промени играта во светот на цигарите со воведување на т.н. флип-топ кутија (со капаче што се преклопува). Причината не била само дизајн – туку паметна маркетинг стратегија. Додека другите цигари се носеле во џеб и се ваделе без да се гледа пакувањето, новите кутии морале да се извадат за да се отворат. Така, луѓето околу пушачот автоматски ја гледале марката – и станале дел од тивка, но ефикасна промоција.
5. Мајк – Такси што рекламира паметно
Канадската такси служба „Мајк“ решила да се промовира поинаку. Наместо класични брошури, тие почнале да печатат водичи со информации за кафулиња, барови и забавни локации во градот. Така, секој што сакал да излезе – прво земал водич… а потоа и такси од „Мајк“. Паметно, нели?
6. Какао и последните зборови
Во 1828 година, холандскиот инженер Конрад Ван Хаутен ја измислил машината што прави какао во прав. Иако пијалокот бил новина, тешко се продавал. Затоа, Конрад решил да направи нешто сосема неочекувано: склучил договор со криминалец осуден на смрт. Последните зборови на затвореникот, пред да биде погубен на јавен плоштад, биле:
„Пијте го какаото на Ван Хаутен!“
Тоа била шокантна, но ефикасна реклама што сите ја запомниле.
7. Налепници на бананите – Брендирање на обично овошје
Во 1929 година, ирската компанија „Фајфс“ извезувала банани во Велика Британија, но имала конкуренција. Проблемот бил што сите банани изгледале исто – потрошувачите не знаеле чија е која.
Тогаш се родила идејата: да се лепат налепници на бананите.
Ова била првата таква иницијатива во Европа и брзо станала индустриски стандард – до ден-денес.
Коментирај анонимно