8 можни причини зошто некои луѓе живеат многу долго, и не е сѐ во гените

За жал, Фонтана на младоста не постои, ниту постои нешто што ни гарантира подолг живот. Сепак, некои луѓе го постигнаа овој голем подвиг, и тоа не благодарение на преземање драстични мерки. Тоа е всушност комбинација на здрав, активен и среќен начин на живот – и мала помош од генетиката.

1. Вистински гени, среќен начин на живот и малку математика

Според научниците, стогодишниците имаат едно заедничко: нивниот начин на живот се состои од силни пријателства, семејни врски, вежбање и добро справување со стресот. Најстариот жив стогодишник е 118-годишната Кејн Танака, која ја должи својата долговечност во нејзината вера, семејство, сон, надеж, јадење добра храна и практикување математика. Исто така, се верува дека браќата и сестрите и децата на долговечни луѓе имаат поголеми шанси да останат здрави и да имаат зголемен животен век.

2. Имањето помлада мајка

Имањето помлада мајка може да ви ја зголеми шансата да живеете подолго од другите. Истражувањето сугерира дека жените кои родиле на возраст од 25 години или помлади ја зголемуваат долговечноста на своите деца. Сѐ уште не се познати точните причини за тоа, но истражувањето сугерира дека јајце клетките на мајката играат улога.

3. Силните пријателства

Оваа студија тврди дека изолацијата и осаменоста можат да бидат исто толку заканувачки за нашите животи како дебелината, и уште повеќе. Помладите генерации ќе бидат најпогодени од ова, и покрај тоа што живеат во време кога врските може да се направат уште полесни. Според д-р Тимоти Смит, коавтор на студијата, осаменоста е исто толку опасна за нас како и пушењето и пиењето.

4. Пиење многу чај

„Сините зони“ е студија/проект на National Geographic што го истражува начинот на живеење на заедниците со најмногу стогодишници во светот. Но, она што се чинеше дека најмногу се истакнува беше пиењето чај. Зелениот чај, особено, се смета за најдобар вид, бидејќи има позитивни ефекти врз нашето здравје.

5. Да се биде физички посилен

Една студија во Шведска покажа дека луѓето кои не се физички силни се изложени на поголем ризик од здравствени и ментални здравствени проблеми. Додека оние чија мускулна сила била над просекот имале 20% -35% шанса да живеат подолго. Исто така, тие поретко страдаат од ментални заболувања.

6. Јадење повеќе јаткасти плодови

Јаткастите плодови се богати со протеини, влакна, антиоксиданси, витамини и минерали. И постои друга студија која сугерира дека луѓето кои консумирале најмалку 3 порции ореви неделно имале 39% помал ризик од прерана смртност.

7. Да се биде среќен

Една студија сугерира дека задоволството од животот, оптимизмот и позитивните емоции не само што можат да бидат добри за нашето здравје, туку можат да ја зголемат и нашата долговечност. Повеќе истражувања сугерираат дека посреќните луѓе можат да живеат до 18% подолго од оние кои не се среќни. Кејн Танака е одличен пример за тоа што може да направи добар, среќен живот за вашата долговечност.

8. Да бидете подисциплинирани и поорганизирани

Да се биде организиран, дисциплиниран, ефикасен и ориентиран кон цели не носи корист само за нашиот професионален и личен живот, туку може да има корист и за нашиот животен век. Една студија која ги следела момчињата и девојчињата до длабока старост покажала дека оние кои биле организирани и дисциплинирани живееле 11% подолго од оние кои не ги споделуваат овие особини.