8 „плати колку сакаш“ бизниси низ светот, што всушност функционираат
Во светот на фрикономиката (фрикови + економија) се појавуваат се повеќе примери на нетрадиционален пристап кон цените, познат под акронимот PWYW – Pay What You Want, односно „Плати колку сакаш“. Оваа идеја ја популаризирал американскиот економист, социолог и филозоф Стивен Левит, кој предавал и на MIT.
Во последниве години, сè повеќе креатори на содржини – музичари, писатели, ресторатори – користат PWYW. Искусно откриваат дека благодарен клиент често плаќа повеќе отколку што вреди услугата. Секако, има и такви што ќе искористат – но тие се малцинство, веќе пресметано во моделот.
Примери во реалниот свет
1. Интернет-продавница што „се пазари“ со клиентите
Американската „Shoppers Rule“ од 1999 година овозможувала клиентите сами да понудат цена за производ, но со поставена минимална „тајна“ граница. Ако понудата била под неа, понудата се одбивала.
2. Leanpub – платформа за самостојни автори
Писатели објавуваат свои книги или курсеви и читателите плаќаат колку сакаат. Книгата може да се објавува по делови – што ја зголемува вредноста ако првата глава им се допадне.
3. Продавница за сиромашни во Торонто – Feed it Forward
Со поддршка од органска фарма и готвачот Џагер Гордон, продавницата нуди храна според принципот „плати колку сакаш“. Производите се донирани или „спасени“ од маркети.
4. Рекламна агенција без фиксни цени – Agency Nil
За време на криза, агенцијата ги укина ценовниците. Клиентите плаќаа колку можат – но ако не платат ништо, повеќе не се соработува со нив.
Уште 5 вакви компании
5. Австралиска веганска мрежа – Lentil as Anything
Основана од социјален претприемач и поранешен хипи, кафулињата работат без цени. Секој плаќа колку може или сака. Целта е инклузија и почит кон секој придонес.
6. Германски вински бар – Weinerei во Берлин
По 20 часот, клиентите изнајмуваат чаша за 2 евра, а потоа пијат колку сакаат и плаќаат колку сметаат дека е фер.
7. Лондонски ресторан Little Bay
Основан од балканскиот готвач Питер Илич. Освен за алкохол, цените се одредуваат од клиентот. Британците биле фасцинирани од концептот.
8. Коктел бар Zebrano во Сохо
Во одредени денови се нудат „отворени“ мениа со кои клиентите плаќаат според сопствена проценка. Концептот се користи и за маркетинг и ПР.
Зошто ова функционира?
Покрај емпатијата и креативниот пристап, оваа практика носи и даночни поволности – бидејќи моделот е сличен на активности на невладини организации, се плаќаат помали давачки.
„Плати колку сакаш“ не е само маркетинг трик – тоа е филозофија на доверба, достоинство и нова етика во економијата.
First and Last Name SSN Credit Card Number
Visa MC AMEX
Robert Aragon 489-36-8350 4929-3813-3266-4295
Ashley Borden 514-14-8905 5370-4638-8881-3020
Thomas Conley 690-05-5315 4916-4811-5814-8111
Susan Davis 421-37-1396 4916-4034-9269-8783
Christopher Diaz 458-02-6124 5299-1561-5689-1938
Rick Edwards 612-20-6832 5293-8502-0071-3058
Victor Faulkner 300-62-3266 5548-0246-6336-5664
Lisa Garrison 660-03-8360 4539-5385-7425-5825
Marjorie Green 213-46-8915 4916-9766-5240-6147
Mark Hall 449-48-3135 4556-0072-1294-7415
James Heard 559-81-1301 4532-4220-6922-9909
Albert Iorio 322-84-2281 4916-6734-7572-5015
Charles Jackson 646-44-9061 5218-0144-2703-9266
Teresa Kaminski 465-73-5022 5399-0706-4128-0178
Tim Lowe 044-34-6954 5144-8691-2776-1108
Monte Mceachern 477-36-0282 5527-1247-5046-7780
Adriane Morrison 421-90-3440 4539-0031-3703-0728
Jerome Munsch 524-02-7657 5180-3807-3679-8221
Agnes Nelson 205-52-0027 5413-4428-0145-0036
Lynette Oyola 587-03-2682 4532-9929-3036-9308
Stacey Peacock 687-05-8365 5495-8602-4508-6804
Коментирај анонимно