9 тајни што не нѝ ги кажуваат во авионите, а би сакале да сме ги знаеле многу порано
Авионите, чудата на модерното инженерство, кријат бројни интригантни карактеристики кои честопати остануваат незабележани од патниците. Пилотите рачно го контролираат авионот за време на полетување, слетување и итни случаи, системите за автопилот управуваат со над 90% од летот, обезбедувајќи ефикасност и безбедност. Но, има уште толку многу тајни што не ги знаеме, па ајде да истражиме уште повеќе тајни и непознати факти!
Содржина:
1. Пар лисици за задржување на непослушните патници
Пилотите имаат одредени права во воздухот бидејќи тие се задолжени за авионот. Капетанот има најголема моќ, а можат и да го задржат патникот ако сметаат дека е потребно. Ако некој прави проблеми за време на летот, и по повеќекратните предупредувања, тој сепак продолжува да дејствува агресивно, капетанот има право да повика полиција на теренот и исто така да побара од екипажот да го задржи со лисици.
2. Секира во пилотската кабина
Според законите на многу земји, секирата е парче опрема за итни случаи и мора да се чува во пилотската кабина . Секирата може да помогне да се контролира пожар, да се отвори заглавена врата, па дури и да се пробие нова – има ознаки на трупот што го покажуваат најдоброто место за излез за итни случаи.
3. Ефектот на вкус во авион
Начинот на кој сте под притисок во кабината има одличен ефект врз вашите пупки за вкус: губите до 30% од вашата способност да вкусите слатки и солени работи! Со други зборови, не е дека авионската храна не е вкусна – едноставно не го чувствувате нејзиниот вкус. Тоа е и главната причина зошто авиокомпаниите за угостителство додаваат дополнителна сол и зачини во јадењата што ги готват.
4. Соби за одмор на екипажот
Во поголемите комерцијални авиони, заедно со овие спални соби има и тушеви, каде што екипажот може да се освежи откако ќе дремне. Таму можете дури и да најдете опрема во случај да има итен случај.
Замислете ако треба да летате 14-16 часа, можеби нема да изгледате толку одлично или да мирисате толку добро на крајот од тој лет. Така, за време на овие долги летови, секогаш има дополнителен екипаж во авионот за да ги замени оние што се одмараат, а периодите на одмор се задолжителни за целиот екипаж на летот.
5. Рачки покрај вратите за итни случаеви
Овие рачки се направени пред сè за стјуардесите да ги држат во случај на паника во авионот за да не бидат истуркани од авионот од патниците кои брзаат кон излезите.
6. Навалени седишта
Можеби се прашувате зошто од вас се бара да го подигнете седиштето наназад и да ја затворите масата со послужавник пред полетување и слетување, но тоа е за ваша сопствена безбедност. Наваленото седиште е удобно за вас, но му отежнува на патникот зад вас да излезе од своето место, што е клучно во случај на итност. Спуштената маса на фиоката е на ист начин, само што овојпат вие нема да можете да станете доволно брзо ако се случи нешто.
7. Црн триаголник
Веројатно сте ги забележале тие мали црни триаголници на некои авиони. Како што вели капетан на Ербас А320, тие ги означуваат местата од каде најдобро се гледаат крилата. Може да биде потребен визуелен преглед ако пилотите се сомневаат во позициите на клапите и индикаторите не се во функција. За среќа, ова е редок случај.
8. Највалканото место во авионот
Што би рекле кога ќе ве прашаат за највалканото место во авион? Не, тоа не е тоалетното седиште! Не е ни во бањата. Стјуардесите предупредуваат дека треба да бидете особено внимателни со потпирачите за глава, џебовите на седиштата, масичките за послужавник и безбедносните ремени! Експериментите покажаа дека една третина од сите безбедносни појаси имаат квасец и мувла на нив.
9. Зошто стјуардесите седат на рацете?
Стјуардесите седат на раце за време на полетувањето и слетувањето за да усвојат „положба на заграда“, минимизирајќи го движењето и намалувајќи го ризикот од повреда во случај на итност. Ова држење ги одржува нивните тела цврсти и подготвени ефективно да им помогнат на патниците. Дополнително, им овозможува да одржуваат јасен поглед на кабината и да останат будни.
Коментирај анонимно