Нервозниот колега повторно ја крена канцеларијата „во воздух“? 6 совети како да смирите некој кој е нервозен или се однесува хистерично, а притоа да се заштитите и вие самите

Сите веројатно сме сретнале некој кој се однесува луто или хистерично.

Бидејќи личноста ви прави непријатно вам и на другите, може да го ескалира својот емоционален излив во нешто легитимно опасно или е некој за кој едноставно се грижите и сакате да му помогнете, па би сакале да можете да го смирите.

Но, како го правите тоа?

 

Еве ги 6-те правила кои треба да ги почитувате и следите доколку сакате да смирите некого во тензична ситуација:

1. Не следете ги вашите инстинкти

Најголемата грешка што можете да ја направите кога имате работа со некој што е лут или вознемирен е да ги следите вашите инстинкти.

„Се чувствуваш вознемирено затоа што тие се вознемирени, а не сакаш да се чувствуваш вознемирено, па ќе кажеш или правиш работи за да ги смириш што всушност се контрапродуктивни“, вели доктор Лоренс, кој е научник специјализиран во оваа област.

Ако сакате ефективно да смирите некого, не можете да оперирате од место на емоционална реактивност. Мора да ги надминете вашите чувства на стрес што ги поттикнува другата личност. Не можете да дозволите нивните емоции да ви се рашират. Ваша задача е да останете ладни и прибрани.

 

2. Не кажувајте и на личноста да се смири!

Кога гледаме некого вознемирен или лут, инстинктивно сакаме таа личност да престане да биде вознемирена или лута. Така, ние обично велиме нешто како: „Еј, треба да се опуштиш!“

Но, според Лоренс, никогаш не сакате некому да му кажете да се смири.

„Кога имате работа со лути или вознемирени поединци, сакате да го избегнете она што ние го нарекуваме „реактанти“. „Тоа се зборови или постапки кои само уште повеќе ќе ја вознемират личноста. Голем реактант е давање инструкции, советување или обид да се убеди некого да се смири. Тоа е како црвено знаме за бик“.

Затоа, иако вашиот инстинкт ќе биде да кажете „Смири се“, не го правете тоа.

 

 

 

3. Чувајте простор помеѓу вас и личноста

Друг реактант што ја засилува нечија вознемиреност е физички да ги „потрупате“. Кога имате работа со некој што е вознемирен, наместо тоа, треба да ставите простор помеѓу вас и нив. Не само што ова помага да се намали возбудата на личноста, вели Лоренс, туку и ја штити вашата безбедност.

Ова е особено важно кога работите со некој што не го познавате, бидејќи ќе бидете понеизвесни за неговиот потенцијал за насилство.

 

4.  Не ја пресликувајте лутата или вознемирената личност

Стандарден совет што го слушате за градење односи со луѓето е да ги пресликате. Ако тие се наведнуваат, навалете се и вие. Ако зборуваат возбудено за нешто, вие зборувајте повозбудено.

Меѓутоа, кога имате работа со вознемирена личност, не сакате да се занимавате со пресликување. „Кога почнуваш да го повишуваш гласот, да зборуваш брзо и да користиш многу емотивен јазик како лутата или вознемирената личност, само им додаваш на нивниот гнев и се гушиш во повеќе кислород“.

Пресликувањето на лута или вознемирена личност само ќе предизвика маѓепсан круг на ескалација на емоции. Како што споменавме погоре, треба да ја задржите вашата ладнокрвност. Лоренс препорачува бавно, длабоко вдишување и забавување на зборувањето. Се обидувате да ја натерате другата личност да го отслика вашето просоцијално однесување. Вашата цел е да имате смирувачко влијание врз другата личност.

 

5. Покажете емпатија

Во работата на Лоренс со терористи и криминалци, тој открива дека она што повеќето луѓе го сакаат кога се лути или вознемирени е да се чувствуваат разбрано. Кога некој не се чувствува разбран, тоа го прави повеќе лут и фрустриран. Затоа покажете ѝ на личноста малку емпатија.

Лоренс брзо истакнува дека сочувствувањето со некој што е ирационално вознемирен поради нешто не значи дека го одобруваш или се согласуваш со него. Не мора ни да го чувствувате она што тие го чувствуваат.

Идејата на Лоренс за емпатијата е повеќе интелектуална. Емпатијата не е само споделување нечии чувства, туку и нивно разбирање . Тој советува да се погледне однесувањето и зборовите на другата личност со вид на одвоена љубопитност што Спок ја прикажува на „Star Trek“. Искористете го вашиот внатрешен антрополог и проучете ги љубопитните практики на овој вознемирен човек.

Поставувајте отворени прашања за да дознаете зошто личноста е лута или вознемирена. Користете ја поканата: „Кажи ми повеќе“. Кажете ѝ на личноста дека разбирате со нудење фрази како „Можам да видам што те налути“. Бидете искрени и не покровителски во вашата љубопитност.

Дозволувањето на личноста да зборува со приемчиво уво може многу да помогне во смирување на силно наполнета или емотивна ситуација.

 

 

6. Земете тајмаут и предложете да одите на прошетка

Работата во врска со гневот и вознемирувањето е тоа што тие се многу брзи емоции. Тие обично доаѓаат брзо и брзо се распаѓаат.

Можете да го искористите тоа во ваша корист со тоа што ќе ѝ предложите на лутата или вознемирената личност да прошетате заедно. Повторно, сакате да избегнете да им наредите да го направат тоа. Тоа е реактант. Само кажете нешто како: „Би сакал да слушнам повеќе за ова. А да се прошетаме и можеш да ми кажеш повеќе за тоа што се случило“.

Ова прави неколку работи. Прво, може да ја оддалечи лутата личност од другите на кои можеби им е непријатно. Второ, вие ефикасно создавате тајмаут за личноста за да можат да се развијат многу наполнетите емоции. И трето, одењето го налутува или вознемирува лицето да дише, што е добро за смирување.

Лоренс советува дека ќе треба да го користите овој совет во контекст. Ако мислите дека личноста може да стане насилна, не сакате сами да одите на прошетка со неа. Користете ја оваа тактика кога сметате дека би било безбедно да го сторите тоа.

Да резимираме: да го смирите нечиј стрес, останете смирени сами, избегнувајте да фрлате гориво на огнот и дозволете ѝ на личноста да се чувствува слушнато и разбрано. Нивната вознемиреност, најверојатно, брзо ќе помине; треба само рамномерно да ја пребродите бурата што поминува.

 

Коментирај анонимно

Вашата адреса за е-пошта нема да биде објавена. Задолжителните полиња се означени со *