Шведска го гради првиот електричен автопат во светот кој ќе им овозможи на автомобилите и камионите да се полнат додека возат
„Е-автопатот“ ќе биде изграден по должината на европската рута Е20 која ги поврзува Халсберг и Оребро, лоцирани помеѓу трите големи шведски градови Стокхолм, Гетеборг и Малме. 20 километри од оваа рута ќе биде е-автопат.
Тоа доаѓа откако Европската унија минатиот месец усвои закон со кој се бара сите продадени нови автомобили да имаат нула емисија на CO2 од 2035 година. Директорот за стратешки развој во шведската транспортна администрација Јан Петерсон го поздрави развојот и рече дека електрификацијата на автопатиштата е од суштинско значење за „декарбонизација на транспортниот сектор“.
Во 2018 година, Шведска ја испроба првата шина за полнење на електрични возила во светот по должината на патот од 1.6 километри помеѓу аеродромот Арланда, Стокхолм и Розерсберг. Проектот е во фаза на набавка и се очекува да биде изграден до 2025 година, според Euronews.
Начинот на полнење за автопатот не е одлучен, но постојат три типа на методи за полнење: систем на допир, индуктивен систем и систем за спроводливост.
Системот на допир може да се користи само за тешки возила бидејќи користи надземни жици за да обезбеди електрична енергија за посебен вид автобус или трамвај. Проводното полнење работи како безжичен полнач за паметни телефони, при што електричните возила добиваат енергија од подлога или плоча на патот. Во меѓувреме, системот за индуктивно полнење користи опрема закопана под патот што испраќа електрична енергија во електричното возило.
Шведска има 500.000 километри патишта, но ќе треба само да ги електрифицира автопатите бидејќи автомобилите никогаш не треба да патуваат повеќе од 45 километри за да стигнат до еден. Земјата планира да електрифицира уште 3057 километри патишта до 2045 година и соработува со Германија и Франција за размена на искуства преку истражувачки соработки.
Коментирај анонимно