Откриена валканата тајна зад електричните возила: Доаѓаат по повисока еколошка цена отколку што знаат многу сопственици
Со децении, влијанието на емисиите на издувните гасови од автомобилите на гас е главната причина за возилата на батерии. Но, експертите предупредуваат дека гумите, кои често се занемаруваат како извор на загадување, испуштаат хемикалии и микропластика во животната средина. Иако префрлањето на електричен автомобил без сомнение помага да се намали количината на јаглерод што ја генерирате, тоа всушност го влошува проблемот со емисиите од гумите.
Електричните возила обично тежат многу повеќе и забрзуваат побрзо од нивните „колеги“ што согоруваат гас, така што ситните честички се фрлаат во воздухот додека гумата не се истроши.
Според тестовите на патиштата на истражувачката компанија Емисинс Аналитика, во нормални услови на возење автомобил на гас фрла околу 73 милиграми на километар од четири нови гуми. Споредливо електрично возило, сепак, фрла дополнителни 15 милиграми на километар – околу 20 проценти повеќе.
„Тоа е комбинација од тежината и вртежниот момент – што во суштина е колку агресивно може да забрза автомобилот. Работата со електричните мотори е дека тие имаат способност да забрзуваат многу брзо. Ако го соберете тоа и колку е тешко возилото, тоа е она што создава дополнително абење на гумата.“, изјави Ник Молден, основач и извршен директор на Emissions Analytics.
Во студијата спроведена од Емисинс Аналитика во март оваа година, споредувајќи го Tesla Model Y – најпопуларниот електричен автомобил во САД – и хибридниот Kia Niro со слична големина, компанијата откри дека Tesla произведува 26 проценти повеќе емисии од гумите.
Меѓународната унија за зачувување на природата вели дека гумите се вториот водечки извор на микропластичко загадување во океаните зад текстилот.
„Луѓето трошат еден тон пари на овие големи чудовишта, кога навистина треба да одиме кон мали, лесни, економични возила“, додаде Молден.
Во меѓувреме, емисиите од гумите не се единственото еколошко прашање што се покрена околу електричните возила. Експертите дебатираа за еко влијанието на литиум-јонските батерии што се користат за напојување на електрични возила, за кои се потребни ретки метали и огромни количини на енергија за производство.
За Молден, тоа е „без памет“ дека светот треба да се движи кон хибридни возила.
„Доколку сакате вистински да се справите со еколошкиот проблем, интуитивниот начин да го направите тоа е правење помали, полесни возила. Не поголеми и потешки чудовишта“.
Коментирај анонимно