Кинеските производители на електрични автомобили некогаш исмејувани од Илон Маск ја преплавуваат Европа со евтини електрични возила

Кога во 2011 година, Елон Маск беше прашан дали кинескиот производител на електрични автомобили BYD претставува закана за Tesla, тој се насмеа. Но, тие се оние што се смеат сега.

„Дали сте го виделе нивниот автомобил?“ се шегуваш тој. „Мислам дека нивниот фокус е и со право треба да биде да се осигураат дека нема да умрат во Кина“.

 

Оваа година, BYD со седиште во Шенжен, поддржан од инвеститорот Ворен Бафет, го надмина Tesla и стана најпродаваниот бренд за електрични возила во светот – и е на пат да стане првиот што ќе направи повеќе од два милиони возила за една година.

Благодарение на дарежливите субвенции од кинеската влада, Кина сега произведува повеќе електрични возила отколку што знае со што да прави со нив. Тие не само што се многу достапни, туку се сè понапредни.

Привлечноста на овие автомобили ги натера Европејците многу да ги купуваат. Но, американските увозни тарифи – и нивното исклучување од популарното федерално даночно ослободување од 7.500 долари – ги оддалечија од Северна Америка.

 

Кинеските компании извезоа речиси 350.000 електрични автомобили во девет европски земји во првата половина од оваа година, покажуваат податоците на Кинеската асоцијација за патнички автомобили. Ова е повеќе отколку во целата 2022 година.

Меѓу нив е и многу популарниот Atto 3 на BYD, кој се продава за 38.000 долари во Велика Британија и Европа и само 20.000 долари во Кина. Но, засега нема иднина во Северна Америка.

Стела Ли, висок потпретседател во BYD, изјави во јуни дека трговските бариери наметнати од администрацијата на Бајден се прекин на договорот – повикувајќи се на Законот за намалување на инфлацијата.

Ова наведува дека од 2024 година возилата што содржат делови од батерии од „странски субјект на загриженост“ ќе бидат исклучени од даночниот кредит од 7.500 американски долари дизајниран да го зголеми навлегувањето на електричните возила од Американците. Тоа, се разбира, ја вклучува и Кина.

За време на претседателствувањето на Доналд Трамп беше воведена царина од 27,5 отсто за сите автомобили увезени од Кина. Во споредба со САД, Европа прилично ги поканува кинеските производители со царини од само 10 проценти.

„Пазарот на САД не е под наше разгледување“, изјави Ли, „Силно верувам дека ИРА може да го забави усвојувањето на ЕВ во САД“.

 

Кинеските производители на електрични возила сега имаат вишок автомобилски капацитет од околу 10 милиони возила годишно, изјави за Ројтерс овој месец Бил Русо, извршен директор на шангајската советодавна компанија Automobility. Тоа е околу две третини од целото северноамериканско производство во 2022 година.

BYD, убедливо најголемиот од пакетот, произведува неколку автомобили вклучувајќи го и луксузниот теренец Yangwang U8.

Плаг-ин хибридот произведува 1.184 коњски сили и ќе се продава за околу 140.000 долари во Европа. Нејзиниот водечки седан, Хан, ќе започне од 75.000 долари.

Коментирај анонимно

Вашата адреса за е-пошта нема да биде објавена. Задолжителните полиња се означени со *