5 нестандардни примери за маркетинг кои им помогнаа на компаниите да заработат милиони
Историјата на маркетингот знае многу примери кога, на прв поглед, едноставното рекламирање им донесе милиони долари на компаниите.
Некои маркетиншки потези се толку добри што луѓето се подготвени да купат некој производ иако претходно воопшто не размислувале за тоа.
Jeep и формата на фаровите
Еден од новите модели на Jeep не се продавал добро па затоа го ангажирале Клотер Рапаи, маркетинг-ѕвезда за да им помогне. Тој ги советувал да ги вратат старите кружни фарови на моделот. Клотер посочи дека за американските потрошувачи, Jeep е поврзан со слободата: Дивиот Запад, брзината и … коњите. Со други зборови, возачите виделе живо суштество во автомобилот – коњ. Квадратните фарови ги уништија овие погледи. Откако ги вратите старите фарови продажбата почнала да расте.
Најлон чорапи и шведска телевизија
Во 1962 година, најлонски чорапи се појавија во Шведска. Продажбата се одвиваше лошо – жителите на Шведска не сакаа да се откажат од свилата во корист на најлон. Производителите бараа начин да го рекламираат новиот производ и се обратија на телевизија. ТВ-луѓето имаа одлична идеја. Тие на 1-ви април, Денот на шегата, објавиле дека телевизорот ќе може да се гледа во боја доколку го гледате низ најлонски чорапи во боја. Иако ова очигледно било шега огромен број на луѓе поверувале и ги купиле чорапите. Така жените „биле приморани“ да ги носат.
Пума, Пеле и врзување на патиките
Во 1970 година, Соединетите држави беа домаќини на Светскиот куп. Познатиот фудбалер Пеле паузираше неколку секунди пред да влезе на теренот – требаше да ги врзе аптиките. Во тој момент, сите фотоапарати беа свртени кон него и целиот свет виде дека фудбалерот носи патики од марката Пума. Според гласините, Пеле добил 25 илјади долари за вакво ненаметливо рекламирање.
ИКЕА и голем мебел
Во 1980-тите, ИКЕА влегла на американскиот пазар. Продажбата не одела според планот затоа што мебелот бил премногу мал за големите американски домови. Шведските софи беа премали, а завесите премногу кратки. Компанијата одлучи да ги зголеми димензиите на мебелот и стоката, така што тие подобро да се вклопат во пространи куќи. Овој чекор стана еден од најважните на патот кон освојување на американскиот пазар.
Old Spice и човек на коњ
За прв пат, Олд Спајс воведе гел за туширање во 2003 година, но до 2006 година ја изгуби својата позиција на пазарот. Побарувачката за производи опадна, мораше да се преземат итни мерки. Олд Спајс спроведе студија и откри дека повеќе од 50% од купувачите на нивните производи се жени кои купуваат гелови за своите мажи. Во февруари 2010 година, компанијата го промовираше првото видео од серијалот „Човек кој мириса исто како што би можел и вашиот човек да мириса“. На корисниците им се допадна рекламата толку многу што компанијата сними повеќе од 180 видеа на кои момчето од рекламата одговара на прашања на клиентите.