Крај на ерата на рачна сопирачка: Само 9% од новите автомобили имаат рачна сопирачка, но дали нејзината замена со копче е подобра?
Ако денес купите нов автомобил од изложбен салон, има многу големи шанси да нема рачна сопирачка во средината. Тоа е затоа што повеќе од девет од десет нови мотори се опремени со електронски паркирни сопирачки, според анализата на пазарот.
Прегледот на најновите возила на продажба откри дека само 9 отсто се опремени со конвенционална рачна сопирачка, а мнозинството се префрлаат на електронски систем управуван со копчиња – што се чини дека предизвикува проблеми кај некои возачи.
Минатата недела, еден возач се најде на насловните страници откако нивната домашна безбедносна камера го сними непријатниот момент кога тој заборавил да ја притисне електронската рачна сопирачка на нивниот теренец Audi.
Но, не само што електронските сопирачки лесно се забораваат да се вклучат, туку може да бидат многу скапи за поправка – повеќе од три пати поскапи од рачната сопирачка.
Исчезнувањето на рачните рачни сопирачки е забрзано со тоа што марките ги прекинаа постарите модели, како што се Ford Fiesta и Volkswagen Up!. Дури и реномираните модели како Renault Clio и Toyota Yaris се префрлија на електронски сопирачки.
Студијата покажа дека брендовите кои нудат најголем процент на модели со рачна сопирачка на крајот на минатата година се Suzuki (пет од седум модели, или 71 отсто), Abarth (два од три модели, или 66 отсто) и Dacia (два од четири модели, или 50 проценти).
Fiat и SsangYong ја заокружија првата петорка, со 45 отсто и 40 отсто од нивните модели со рачни сопирачки.
Сепак, трендот сугерира дека рачните сопирачки може да исчезнат до почетокот на 2030-тите, особено со промената кон електричните возила. Од првата рата на Извештајот за рачна сопирачка CarGurus во 2018 година, процентот на автомобили со рачна сопирачка падна од 37 на само девет проценти.
Цената што ја плаќаат возачите за електронските сопирачки
Иако електронските сопирачки за паркирање нудат погодности како автоматско вклучување и активирање при задржување на нагорнина, тие доаѓаат со повисоки трошоци за поправка во споредба со рачните сопирачки. Поправката на електронските сопирачки може да биде повеќе од три пати поскапа од поправањето на рачните.
Според податоците од Институтот за проценувачи на автомобилски инженери просечниот трошок за поправка за дефект на рачната сопирачка ќе биде приближно 253,92 евра, а решавањето на проблемот со електронската рачна сопирачка ќе биде околу 767,07 евра.
Дали електронските рачни сопирачки автоматски се вклучуваат?
Дополнително, некои возачи се соочуваат со проблеми поради преголемо потпирање на електронските системи, бидејќи може да не се вклучат правилно под одредени услови или поради грешка на возачот.
Електронските сопирачки за паркирање автоматски се исклучуваат кога возачот почнува да вози и се активираат откако ќе застане и паркира.
Сепак, има моменти кога второто може да не се случи…
Коментирај анонимно