Моментот кој го запира срцето: Сопственик на Tesla за малку ќе се удри во воз во движење додека неговиот автомобил е ставен на „автопилот“
Сопственик на Tesla ја обвинува функцијата „целосно самостојно возење“ на неговото возило за скршнувањето кон возот што доаѓал пред да може да интервенира.
Крег Доти од Охајо, возел по во текот на ноќта на почетокот на овој месец, кога снимката од камерата покажала дека неговиот Tesla брзо се приближува до возот што поминува без знаци на забавување.
Тој тврдеше дека неговото возило било во режим на „целосно самостојно возење“ (FSD) во тоа време и не ја забавило брзината и покрај тоа што возот го минувал патот.
На видеото, се чини дека човекот бил принуден да интервенира така што скршнал право низ знакот за железнички премин и застанал на само неколку метри од возот во движење.
Tesla се соочи со бројни тужби од сопственици кои тврдеа дека функцијата FSD или Autopilot предизвикува несреќи бидејќи не застанала за друго возило или удрила во објект, во некои случаи одземајќи ги животите на инволвираните возачи.
Од април 2024 година, моделите на Tesla Y, X, S и 3 Autopilot системи биле вклучени во вкупно 17 жртви и 736 несреќи од 2019 година, според Националната управа за безбедност на сообраќајот на патиштата (NHTSA).
Доти го пријави проблемот на веб-страницата на Tesla Motors Club, велејќи дека тој го поседува автомобилот помалку од една година, но „во последните шест месеци, двапати се обидел да вози директно во воз што поминува додека бил во режим на FSD“.
Тој, наводно, се обидел да го пријави инцидентот и да најде слични случаи како неговите, но не нашол адвокат кој би го прифатил неговиот случај бидејќи не претрпел значителни повреди – само болки во грбот и модринки, рече Доти.
Тесла ги предупредува возачите да не го користат системот FSD при слаба осветленост или лоши временски услови како дожд, снег, директна сончева светлина и магла кои можат „значително да ги намалат перформансите“. Тоа е затоа што условите се мешаат во работата на сензорот на Tesla, која вклучува ултразвучни сензори кои користат звучни бранови со висока фреквенција за да отскокнат од блиските објекти.
Исто така, користи радарски системи кои произведуваат фреквенции со слаба светлина за да се утврди дали има автомобил во близина и камери од 360 степени. Овие системи колективно собираат податоци за околината, вклучувајќи ги условите на патот, сообраќајот и блиските објекти, но при слаба видливост, системите не се способни прецизно да ги детектираат условите околу нив.
На прашањето зошто продолжил да го користи системот FSD по првиот близок судир, Доти рече дека верува дека ќе функционира правилно бидејќи немал други проблеми некое време.
„По некое време користење на системот FSD, имате тенденција да му верувате дека ќе работи правилно, слично како што би правеле со адаптивниот темпомат. Претпоставувате дека возилото ќе забави кога ќе се приближите до побавен автомобил напред додека не го стори тоа, и одеднаш ќе бидете принудени да ја преземете контролата“.
Прирачникот на Tesla ги предупредува возачите да не се потпираат само на функцијата FSD, велејќи дека треба постојано да ги држат рацете на воланот, да внимаваат на условите на патот и околниот сообраќај, да обрнат внимание на пешаците и велосипедистите и секогаш да бидат подготвени да ги преземат итна акција.
Коментирај анонимно