ChatGPT го поразува квалитетното образование: „Вештачката интелигенција е како допинг во спортот“
Подемот на вештачката интелигенција, како оној на ChatGPT на OpenAI, е спореден со стероиди во спортот, што значи дека предизвикува загриженост за претстојната криза во образованието.

Исто како што допингот ја поткопа правичноста на спортот, така и „АИ допингот“ го загрозува интегритетот на академските достигнувања. Истражувањето на Study.com покажа дека значителен број студенти признале дека користеле ChatGPT за задачи, испити и есеи, иако многумина веруваат дека треба да биде забрането тоа на кампусите. Ова создава дилема каде што учениците би можеле да се чувствуваат принудени да мамат само за да останат во конкуренција, слично на тоа како што спортистите се чувствувале под притисок на допинг.
Широката употреба на вештачката интелигенција во образованието ризикува да го девалвира процесот на учење, сведувајќи го на само стекнување диплома. Вистинското образование, сепак, е за развивање на критичко размислување и комуникациски вештини. Освен тоа, способноста на вештачката интелигенција да положи стручни испити може да ја поткопа довербата во квалификациите на професионалците доколку мамењето стане неконтролирано.

Ова прашање може да ги влоши нееднаквостите во образованието, при што елитните институции се подобро опремени да дизајнираат проценки отпорни на вештачка интелигенција, додека училиштата со помалку ресурси се борат. Резултатот може да биде двостепен образовен систем, каде што се вреднуваат само дипломи од престижни институции. За да се реши ова, написот предлага прокторски испити и контролирана употреба на вештачка интелигенција во училниците.
Исто така, повикува на регулаторно тело, слично на Светската антидопинг агенција во спортот, да ги дефинира и спроведе стандардите за употреба на вештачка интелигенција во образованието. Сфаќањето сериозно на „допингот со вештачка интелигенција“ е од клучно значење за зачувување на правичноста и кредибилитетот на образовните институции.

Коментирај анонимно