Елитните факултети шокирани кога открија дека студентите веќе „не знаат“ да читаат книги: „Ми падна вилицата“
Неколку универзитетски професори ги споделија своите загрижености за студентите кои не можат да читаат целосни книги.
Роуз Хорович, помошник уредник, разговараше со професори од врвни училишта како Колумбија, Џорџтаун и Станфорд. Тие сите опишаа како многу студенти се преплашени од идејата да прочитаат цела книга.
Николас Дејмс, професор по хуманистички науки на Универзитетот Колумбија, беше шокиран кога една студентка од прва година му кажала дека никогаш не ѝ било побарано да прочита цела книга во средно училиште.
„Ми падна вилицата,“ рече Дејмс.
Некои професори наоѓаат неколку студенти кои можат да се носат со читањето, но сега тие студенти се „исклучоци“, наместо правило. Другите „се исклучуваат“ кога се соочуваат со потешки текстови.
„Даниел Шор, претседателот на катедрата за англиски јазик на Џорџтаун, ми рече дека неговите студенти имаат тешкотии да останат фокусирани дури и на сонет. Не е дека не сакаат да читаат. Туку не знаат како. Основните и средните училишта престанаа да им бараат тоа.“ напиша Хорович.
Хорович спомена анкета од EdWeek Research Center на околу 300 наставници од трето до осмо одделение. Само 17% рекле дека претежно учат со цели текстови, а околу 25% рекле дека целосни книги повеќе не се главен дел од наставата.
Се чини дека учениците од јавните училишта се повеќе погодени од овој проблем, делумно поради фокусот на стандардизирани тестови. Приватните училишта, кои испраќаат многу студенти на врвни универзитети, не се откажале толку многу од читање цели книги. Ова довело до она што Дејмс го опиша како „јаз во вештините за читање“ кај студентите од прва година.
Како одговор, факултетите го намалуваат бројот на книги кои ги задаваат, иако додале повеќе книги од различни автори.
Хорович напиша: „Инструкторите на Колумбија кои го одредуваат списокот го скратија списокот за читање за тековната година. Тој се зголемувал во последниве години, иако студентите имаа тешкотии со читањето, бидејќи беа додадени нови книги од не-бели автори.“
Некои психолози мислат дека порастот на социјалните мрежи како TikTok и YouTube го замениле читањето за забава.
„Ова ги промени очекувањата за тоа што е достојно за внимание,“ рече Даниел Вилингам, психолог на Универзитетот на Вирџинија. „Бидејќи да ти биде досадно не е природно“.
Хорович исто така предложи дека студентите повеќе се фокусирани на своите работни перспективи отколку на читањето за задоволство.
„Некои експерти со кои зборував ја припишуваат намалената навика за читање книги на промена на вредностите, а не на вештините,“ напиша таа. „Тие велат дека студентите сè уште можат да читаат книги — едноставно одбираат да не читаат. Денешните студенти се многу повеќе загрижени за нивните шанси за вработување отколку во минатото“.
Иако професорите доброволно почнале да ги скратуваат своите наставни програми во корист на пократки текстови, многумина сè уште ја жалат загубата на културното збогатување кое доаѓа од читањето.
„Многу современи идеи за емпатија се засноваат на идентификација, идентитетска политика,“ рече професорката по англиски јазик на Универзитетот Беркли, Викторија Кан. „Читањето е покомплицирано од тоа, па затоа ги проширува вашите симпатии.“
Коментирај анонимно