Додека Европа вози 70 км/ч низ безбеден сообраќај, Скопје тоне во колони, стрес и загадување поради нефункционални решенија
Додека возачите низ европските градови удобно возат по булеварите со ограничување од 70 км/ч, Скопјани секојдневно се соочуваат со гужви, нервоза и загадување. Причината не е „пониска дисциплина“ кај Македонците, туку нелогични ограничувања, нефункционални сообраќајни системи и хаотично урбанистичко планирање.

Содржина:
- Логични ограничувања во Европа: Булеварите дозволуваат 70 км/ч, улиците во населено место 50 км/ч
- Булеварите во Македонија се сведени на 50 км/ч поради лоши исклучоци, а не поради системски проблеми
- Современ сообраќаен центар во Скопје – резултатот е хаос и нефункционални семафори
- Скопје станува заложник на урбаниот хаос: нови згради без паркинзи, експлозија на прометот без инфраструктура
- Скопје наместо европски модел: прво казни, па хаос, а системите за регулирање на сообраќај не функционираат
- Пониски ограничувања ја блокираат источната порта на Скопје, гужви поради споредни решенија
- Европа решава преку инфраструктура и логика, Скопје преку казни и импровизации
Логични ограничувања во Европа: Булеварите дозволуваат 70 км/ч, улиците во населено место 50 км/ч
Европските правила се јасни и логични:
– Улица во населено место: 50 км/ч
– Зони со пешаци/училишта: 30–40 км/ч
– Локален пат: 70–90 км/ч
– Магистрален пат: 90–110 км/ч
– Булевар: 60–70 км/ч
– Кружен тек/критична точка: 50 км/ч
– Автопат: 120–130 км/ч
Булеварите во Европа не се третираат како маалски улици. Со три широки ленти, без многу пешачки премини и со добро осмислени кружни текови, на нив се вози со 70 км/ч – брзо, но и безбедно.
Булеварите во Македонија се сведени на 50 км/ч поради лоши исклучоци, а не поради системски проблеми
Во Скопје пред неколку години булеварите се возеа со ограничување 60 км/ч. Но, по неколку трагични несреќи со пијани и дрогирани возачи, ограничувањето е намалено на 50 км/ч за сите. Наместо превенција и насочување кон казнување на исклучоците, казнети се сите граѓани. Проблемот сепак не се реши – повторно има трагедии од исти причини: неодговорни индивидуалци.
Современ сообраќаен центар во Скопје – резултатот е хаос и нефункционални семафори
Голем број индуктивни јамки за следење на сообраќајот при реновирања се уништени или извадени. Центарот за регулација на сообраќајот во Скопје, кој некогаш работеше автоматски според реална состојба, сега е практично нефункционален. Затоа семафорите не се менуваат според гужвите, а улиците се блокираат.
Скопје станува заложник на урбаниот хаос: нови згради без паркинзи, експлозија на прометот без инфраструктура
Градоначалниците дозволија изградба на огромни згради таму каде имало куќи, без решенија за новите автомобили. Ист Гејт Мол донесе 1000% повеќе автомобили во дел од градот со иста инфраструктура. Кога ќе се изградат и новите станбени комплекси, центарот ќе биде непрооден. Паркинг просторите се сè поретки, а решението е само – поскапи паркинзи, не повеќе места.
Скопје наместо европски модел: прво казни, па хаос, а системите за регулирање на сообраќај не функционираат
И додека Европа прво гради инфраструктура, па воведува казни, во Скопје е обратно – прво се поставуваат камери и казнувања, па потоа се заборава на логични и функционални решенија. Како последица добиваме КОЛОНИ, СТРЕС и ЗАГАДУВАЊЕ, а не безбедност. „Безбедност не се прави со камери. Се прави со логика, сообраќајни решенија и одржување на системите.“
Пониски ограничувања ја блокираат источната порта на Скопје, гужви поради споредни решенија
Излезот кон исток од Скопје порано беше со ограничување од 120 км/ч, но поради една верижна несреќа и лошо одведување на вода, намалена беше брзината на 70 км/ч, а на почетокот и 50 км/ч, наместо да се постави знак за условно намалување при дожд. Резултатот се секојдневни метежи и блокада на градот.
Европа решава преку инфраструктура и логика, Скопје преку казни и импровизации
Булевар со 70 км/ч плус вистински системи за регулација е еднакво на безбедност. Булевар со 50 км/ч плус нефункционален систем создава само блокиран и загаден град. Ако сакаш безбедност – копирај ја Европа. Ако сакаш хаос – продолжи вака.

Bravo za avtorot na tekstot
Se e kazano,sakame samo kazni da ima,zatoa sto nekoj na vreme ja oprskal
Bravo za komentarot kaj nas e sve obratno neka izvlečat pouka kako treba da se pravi mostovite se napraveni 4 godini a nema bulevar?
Одлична Анализа,Браво
Odlicno pisano i spomnato se kako sto treba samo neznam dali ima nadez i zelba kaj nas da pocne da se prevzemaat nekoj od gorenavedenite raboti
Ova mislenje go delam i jas, i mnogu setani i educirani vozaci vo gradov. Za zal ovie merki ke donesst pogolem haos i zagaduvanje vo gradot. Pravdajki se deka se voveduvaat so cel da se namalat sobrakajnite tragedii vo gradot, bese mnogu jasno i prozirno deka se e so cel za pokrivanje na budgetskiot deficit i polnenje na drzavnata kasa. Za zal kaj nas kako i se drugo e sprotivno na praksata i iskustvoto na drugite zemji. Ni toa ne znaat ili ne sakaat da go iskopiraat. Zaradi nesovesnite poedinci koi za zal pak gi stiti vlasta, trrba da stradaat site ostanati.
točno taka komentarot na mesto odlično .semaforite treba da gi kontrolira nekoj spored gužvata .isto i na pešački drememe trošime gorivo .zagaduvame .sekoj bulevar ima semafori .zošto50 .zošto od semafor na zeleno trgaš na sledniot stigaš na trepkač pred crveno.neusoglaseni semafori.konkretno na cela ilindenska.i od MIDA do kružniot olimpiko 50 bar 60 zošto.nema pešački ne e samo tuka.celo skopje treba da se sredi.i ušte edna katastrofalna rabota.za da napravat pateki za velosipedi i pešaci gi stesnija kolovozite.ova sigurno go gledaat nadležnite da vidime što ke napravat.a treba da napravst ima možnost
Kaj se sporeduva kojn so magare ili pak svinja? Pa nemoze eden Munich Minhen da sporedite so Skopje ili Italija so Makedonija mislam vo smisol na zakon i politika ajduci se vo Makedonija ajduci korumpirani kriminalni bandi politicki.
Коментирај анонимно