Студија открива како да го намалите ризикот вашето бебе да развие една од најчестите алергии на храна

Алергиите на храна, кои погодуваат 1 од 13 деца, пораснале за 50% меѓу 1997 и 2011 година. Тој скок се поврзува со повеќе фактори, меѓу кои порафинирана исхрана, недостиг на витамин Д и „хигиенската хипотеза“, според која почистата средина го тера имунолошкиот систем претерано да реагира на одредена храна.
Според нова студија, родителите можат со еден едноставен чекор да го намалат ризикот нивното бебе да развие една од најчестите алергии на храна.
Кај доенчињата, меѓу најчестите алергени се пченица, риба, млечни производи, јаткасти плодови, особено кикиритки, соја и јајца.

Студија открива како да го намалите ризикот вашето бебе да развие една од најчестите алергии на храна

Нова студија препорачува порано воведување на јајца

Општата препорака е да се почека бебето да има најмалку 6 месеци пред да му се дадат јајца. Насоките од раните 2000-ти препорачувале избегнување јајца се додека детето не наполни од 1 до 3 години.
Но студија објавена во понеделникот во „JAMA Pediatrics“ препорачува порано воведување за да се намалат алергиите на храна.
Истражувањето споредило два австралиски примерока од популација на едногодишни доенчиња и покажало дека времето кога јајцето првпат влегува во исхраната може да има мерливо влијание врз подоцнежната реакција на организмот.

Нова студија препорачува порано воведување на јајца

Д-р Џина Коша ја објаснува разликата меѓу кожа и уста

Зошто неколку залчиња изматени јајца би можеле да ги намалат шансите за алергиска реакција? Здравствените експерти веруваат дека клучот е во начинот на кој телото првпат се среќава со алергенот.
„Она што го знаеме за имунолошкиот систем е дека ако алергенот првично се внесе преку изложување на кожата, телото всушност создава алергиски одговор,“ изјави за „Пост“ д-р Џина Коша, лекар во Одделот за алергија и имунологија во „Нортвел Хелт“, која не била вклучена во студијата.
„Меѓутоа, ако првичното запознавање со алерген од храна е преку орална изложеност, преку внесување на храната, тоа всушност создава заштитен одговор кон алергенот,“ додаде Коша.
Новите препораки се голема промена во однос на сегашните насоки, кои велат алергената храна да се избегнува најдоцна до тригодишна возраст, особено кај деца со семејна историја на алергии.

Кај бебиња со егзема, сигналот од студијата станува уште поважен

Коша истакнува дека еден од најважните заклучоци од студијата се однесува на децата со егзема.
Егземата е воспалителна состојба со сува, црвена и силно чешлива кожа. Поради нарушената кожна бариера, кај тие деца ранливоста на алергии на храна е особено изразена.
„Да се види конкретен доказ дека ова намалување на распространетоста на алергијата на храна е уште поизразено кај бебиња со егзема е толку важно бидејќи имаме специфична група пациенти што можеме уште понагласено да ја едуцираме за важноста на раното воведување,“ објасни Коша.
Претходни истражувања покажале дека пораното воведување кикиритки довело до намалување на алергиите на кикиритки за 77% кај доенчиња од 4 месеци со тешка егзема и кај бебиња од 6 месеци со лесна егзема или без егзема.

Исхрана со 13 или 14 различни намирници на 9 месеци била поврзана со 45% помал ризик

Иако алергиите на храна често имаат генетска основа, исхраната на бебето и моментот кога почнува да јаде одредени намирници исто така можат да влијаат врз тоа дали ќе се развијат алергии.
Друга студија открила дека разновидна исхрана кај бебиња од 9 месеци е поврзана со помал ризик од алергии на храна до моментот кога доенчето ќе наполни 18 месеци.
Покрај воведувањето на порана возраст, Коша препорачува уште еден клучен чекор за избегнување можни алергии на храна.
„Одржувањето на овој алерген неколку пати неделно е критично за да се остане толерантен на храната,“ рече таа.

Коментирај анонимно

Вашата адреса за е-пошта нема да биде објавена. Задолжителните полиња се означени со *