Ајде да разјасниме еднаш и засекогаш: Кој има предност при излегување од кружен тек?
Кружните текови традиционално се сметаат за места со зголемен ризик од сообраќајни несреќи. Ситуацијата дополнително се влошува поради возачи кои заборавиле на правилата и возат како што сметаат дека е правилно. Особено често се случува траекториите на две возила да се пресечат при напуштање на кружниот тек, што може да доведе до сериозни последици. Ајде да разјасниме кој има предност при ваков маневар, во зависност од околностите.
Кружните текови и нивната цел
Кружните текови се дизајнирани да го намалат сообраќајниот метеж на критични делови од патиштата, и најчесто ја исполнуваат својата задача. Дополнително, тие се воведени за зголемување на безбедноста, бидејќи речиси целосно го исклучуваат ризикот од перпендикуларни судири на висока брзина. Но, не секогаш возачите успеваат правилно да се разминаат при излегувње од кружниот тек, што создава опасни ситуации. Лесно е да се избегнат вакви ситуации ако се следат основните правила од сообраќајниот кодекс.
Како правилно да се напушти кружниот тек?
На кружниот тек често може да се забележи како возачи се исклучуваат од вториот или третиот ред, правејќи нагли маневри и блокирајќи ги возилата што се движат во друга насока. Важно е да се знае дека предноста на движење овде зависи од два клучни фактори: патната ознака и сообраќајните знаци.
Примерна ситуација:
Замислете дека на кружниот тек треба да се разминаат два автомобила. Првиот се движи во десната крајна лента и нема намера да го напушти кружниот тек, додека вториот се движи во средната лента и сака да сврти кон излезот. Во ваков случај, траекториите на двата автомобила ќе се пресечат, што значително го зголемува ризикот од судир. Во ваква ситуација, приоритетот го одредува знакот „Насока на движење по ленти“.
Што ако нема знаци?
Ако нема знаци што ја регулираат насоката на движење, важат општите правила за крстосници. Според нив, возачот кој сака да сврти десно треба да заземе позиција во крајната десна лента и да го вклучи десниот показувач на насока. Едноставно кажано, возачот треба (но не мора!) да се исклучи од кружниот тек од десната лента. Ако нема ограничувања, тој може да продолжи да вози по кружниот тек.
Што ако има знаци и обележани ленти?
Доколку постои знак „Насока на движење по ленти“, често придружен со патна ознака, возачите мора да се движат според назначените насоки. На пример, ако десната крајна лента е резервирана само за десен свиок, возилата во таа лента мора да го користат првиот излез. Во вакви случаи, може да биде дозволено десно свртување и од втората лента. Со почитување на правилото за задржување на лентата, возачите ќе избегнат преклопување на траекториите.
Прашањето за предност при напуштање на кружен тек зависи од ситуацијата:
Без знак: Маневарот треба да се изврши само од десната лента. Секој што се исклучува од средната или третата лента ги прекршува правилата и нема предност.
Со знак: Возачите треба да ја задржат својата лента. Возилата од десната лента се исклучуваат во десната лента, а оние од втората – во втората лента.
Со следење на овие правила, се минимизираат ризиците и се зголемува безбедноста на кружните текови.
Коментирај анонимно