Авион на Delta се преврте во Торонто поради паднато тркало при слетување со голема брзина и силни ветрови
Авион на компанијата Delta, кој минатиот месец се урна и се преврте при слетување во Торонто, се спуштал премногу брзо во услови на силни ветрови, по што главното тркало попуштило при допирот со пистата, открива извештајот на истражителите.
Канадскиот Одбор за безбедност во транспортот, кој сè уште ја испитува несреќата од 17 февруари во која беа хоспитализирани 21 лице, соопшти дека предупредувачкиот систем за безбедност во авионот се активирал 2,6 секунди пред слетувањето, сигнализирајќи „висока стапка на спуштање“.
Во тој момент, аеродромот Пирсон во Торонто се соочувал со силни налети на ветер и многу ниски температури по снежна бура.
Слетувањето и дефектот на тркалото
Во извештајот се наведува дека, поради силните ветрови, пилотот го спровел приодот за слетување со брзина од 149 јазли (околу 276 km/h), но авионот сепак имал премногу висока стапка на спуштање.
При контактот со пистата, десното главно тркало се скршило, што довело до низа структурни оштетувања:
• Поддржувачкиот дел од тркалото (side-stay) пукнал
• Тркалото се преклопило наназад во затворена позиција
• Коренот на крилото се скршил, разделувајќи го од трупот на авионот
• Ослободено е млазен гориво, што предизвикало пожар
Точната низа на овие случувања сè уште се анализира, бидејќи истражителите ќе продолжат со испитување на фрактурите и оштетувањата.
Последици и евакуација
И покрај сериозноста на несреќата, сите 80 патници и членови на екипажот преживеале.
Авионот, кој летал како Delta Flight 4819 под раководство на Endeavor Air, слетал и се превртел на најголемиот аеродром во Канада.
Видео-снимки од местото на несреќата покажуваат како авионот лежи превртен со стомакот нагоре во средината на заснежената писта, со откинато десно крило, додека екипажот ги евакуира патниците.
Искуството на екипажот и реакцијата на Delta
Според извештајот, пилотот на авионот работел во Endeavor Air од 2007 година и имал 3.570 часа летачко искуство, додека копилотот имал 1.422 часа вкупно летачко време.
Извршниот директор на Delta, Ед Бастиан, ја пофали реакцијата на екипажот во интервју за CBS, велејќи дека тие се обучени токму за вакви ситуации.
„Ова е она за што постојано тренираме.“ – изјави Бастиан.
Коментирај анонимно