Британска компанија создаде „баба“ со вештачка интелигенција којашто се бори против телефонските измамници и буквално ги вади од такт!
Телефонските измами одамна станаа глобален проблем кој погодува милиони луѓе ширум светот. Постарите луѓе често стануваат главни мети на напаѓачите, затоа што имаат поголема доверба и полесно се манипулираат. Сепак, британската телекомуникациска компанија „О2“ реши да ги преземе работите во свои раце и создаде вештачка интелигенција наречена „Daisy“ (dAIsy).
„Дејзи“ е невронска мрежа специјално дизајнирана да ги измами измамниците претставувајќи се како наивна постара жена. Кога напаѓачот се обидува да упати повик со цел да измами, ботот влегува во разговорот, преправајќи се дека е баба која сака да зборува. Неговата работа е едноставна: држете го измамникот на линијата што е можно подолго, без да давате вистински информации како што се броеви на банкарски сметки или лозинки.
Кога измамникот почнува да ја прашува Дејзи за нејзините банкарски податоци, таа одговара со лажни податоци, закочувајќи го разговорот. Како резултат на тоа, напаѓачот треба да губи многу време, што ја намалува веројатноста за успех на неговите други обиди за измама. Покрај тоа, овој процес му помага на „O2“ да собира информации за практиките на измамниците и да развие нови начини за заштита на своите клиенти.
Реакцијата на напаѓачите може да се опише со еден збор – бес. На едно од видеата се гледа како измамникот го губи трпението и почнува да и вика на наводно несудената старица. Овие снимки јасно покажуваат колку е ефективен овој пристап. Некои разговори со „Дејзи“ траат и до 40 минути!
Вештачката интелигенција на „Дејзи“ била тренирана врз основа на една од најпознатите жртви на измамнички шеми – Џим Браунинг. Овој популарен „Јутјубер“ беше жртва на многу телефонски повици, па неговото искуство беше непроценливо во создавањето на реален приказ на баба која лесно можеше да се убеди да ги предаде личните податоци.
„Дејзи“ ботот функционира на следниов начин: прво, го анализира говорот на соговорникот, претворајќи го во текст, по што посебен јазичен модел генерира одговори кои одговараат на карактерот на постарата жена. Овие одговори потоа се претвораат назад во формат на глас и се испраќаат до измамникот. Целиот процес трае неколку секунди, создавајќи илузија на жива комуникација.
Важно е да се напомене дека клиентите на „O2“ немаат директен пристап до „Daisy“. Самата компанија одлучува кои броеви ќе бидат поврзани со системот со цел да се минимизира ризикот за вистинските стари лица. Така, ботот работи автономно, обезбедувајќи деноноќна заштита без интервенција на операторот.
Директорот за борба против измами на „Virgin Media O2“, Мареј Мекензи рече:
„Нашата главна цел е да ги заштитиме нашите клиенти на секој можен начин. Ја користиме најновата технологија, како што е заштитен ѕид за блокирање на лажни пораки и системи за откривање спам. Но, токму „Дејзи“ стана симбол на нашата борба против измамниците. Не потсетува дека личноста од другата страна на телефонот не е секогаш онаква каква што изгледа“.
И покрај сите позитивни аспекти на проектот, не може да не се споменат потенцијалните опасности од користењето на таквите технологии. На крајот на краиштата, истите алгоритми кои помагаат да се заштитат луѓето можат да завршат во рацете на напаѓачите. На пример, веќе постојат програми кои ви дозволуваат да го промените гласот за да ги имитирате роднините или пријателите.
Коментирај анонимно