Дали е ова крајот на електричните автомобили? „Apple“ го повлече проектот за е-автомобил, откако „Aston Martin“ го одложи првиот целосно електричен модел и „Ford“, „Mercedes“, „Audi“ и „VW“ ги намалија плановите
Производителите на автомобили од „Мерцедес-Бенц“ до „Форд“ ги одложуваат или укинуваат производствата на електричните возила, бидејќи побарувачката се забавува во сите земји. Производителите се борат со послаба побарувачка за електрични возила отколку што се очекуваше, а купувачите не сакаат да купуваат поради недоволната инфраструктура за полнење и скапите цени.
Само оваа недела, „Apple“ ја откажа работата на својот проект за електрични автомобили наречен „Титан“, а „Aston Martin“ го одложи „лансирањето“ на своето прво електрично возило со батерии (BEV) до 2026 година.
„Mercedes-Benz“ ја одложи својата цел за електрификација минатата недела, додека „Ford“ рече дека ги преиспитува своите стратегии за електрични возиала, а „Volkswagen“ го одложи „лансирањето“ на нивното. И во последниве месеци, „Audi“ и „General Motors“, исто така, ги разгледаа своите опции.
Набавките на нови електрични автомобили од приватни купувачи падна за 25 отсто за една година во јануари, открија најновите податоци на Друштвото на производители и трговци на мотори (SMMT). И прогнозите покажаа дека BEVs ќе заземат пазарен удел од 21 процент оваа година – помалку од проценката од 22 проценти во октомври и 23 проценти што се очекуваа пред една година.
Високите каматни стапки се меѓу причините за забавување на побарувачката за обично поскапи електрични возила – кои може да бидат дури 10.000 долари поскапи од нивните еквиваленти на бензин или дизел – што ја поттикна индустријата да ги намали работните места и да го намали производството.
Додека производителите и добавувачите на автомобили се обложуваат многу на идната побарувачка за ЕВ, инвестициите во капацитет и развој на технологијата ја надминаа вистинската побарувачка, што ги натера да ги одложат или да ги прилагодат плановите за пуштање во употреба.
Неколку големи производители, вклучувајќи го и лидерот на пазарот на ЕВ „Тесла“, одлучија да се повлечат од инвестициите, со некои промени во плановите да се фокусираат на хибриди наместо на автомобили со целосно напојување на батерии.
SMMT повика на поголеми инвестиции во јавната инфраструктура за електрични автомобили, велејќи дека недостатокот на точки за полнење „останува најголемата бариера за побрзо пуштање во употреба“.
Во текот на последните неколку недели, акциите на традиционалните производители на автомобили ги надминаа своите електрични колеги, бидејќи инвеститорите реагираат на одлуките на компанијата да им дадат приоритет на моделите со погон на гас со поголема маржа наместо возила со чисти батерии. Забавувањето на побарувачката за ЕВ сугерира дека преминот од традиционалните возила со мотори со внатрешно согорување ќе потрае подолго од очекуваното.
Акциите на „Tesla“ ги надминаа таканаречените „наследни производители на автомобили“ – традиционалните производители – во последните неколку години, што ја прави највредната автомобилска компанија во светот по пазарна капитализација. Но, акциите на компанијата се намалени за речиси 20 отсто оваа година, откако таа предупреди на побавно прифаќање на електричните возила од страна на купувачите.
Спротивно на тоа, сопственикот на „Vauxhall“, „Stellantis“, се искачи за околу 10 отсто оваа година, додека „Тојота“ е во пораст за 38 отсто, бидејќи јапонскиот производител во последните неколку години ги фаворизираше хибридните возила пред електричните возила.
Дел од предизвикот за производителите на ЕВ е тоа што трошоците за производство и развој, поттикнати од прекините на синџирот на снабдување што започнаа за време на пандемијата, се зголемија дури и кога нивната продажба страдаше. Производителите само за електрични возила, освен „Tesla“, исто така забележаа пад на нивните акции. „Луцид“, поддржан од Саудиска Арабија, паднаа за речиси 25 отсто оваа година, додека акциите на „Ривиан“ се речиси преполовени.
„Херц“, најголемиот американски оператор на електрични возила, минатиот месец изјави дека фрла 20.000 ЕВ, вклучително и „Tesla“ за автомобили на гас, наведувајќи ги високите трошоци за поправка и слабата побарувачка за возилата што ги нуди за изнајмување.
Потоа, во вторникот оваа недела, беше објавено дека „Apple“ ја откажал работата на својот електричен автомобил – една деценија откако производителот на „iPhone“ го започна проектот.
Неодамнешното истражување на 2.000 возачи во Велика Британија, спроведено од „OnePoll“ за Универзитетот во Англија (АРУ) покажа дека загриженоста за високите цени и инфраструктурата за полнење сè уште ги преодмислува возачите да купуваат електрични возила.
Но, експертот за автомобилска индустрија Том Стејси, академик на универзитетот, тврди дека цената на електричните возила всушност значително паднала во изминатата деценија.
Тој рече: „Електричните возила првично беа скапи – брендовите како „Тесла“ се поврзуваат со овие возила, а пред 10 години еден од тие автомобили беше 100.000 долари, така што јавноста разбирливо секогаш ги поврзуваше електричните возила со високи цени. Една деценија подоцна, ако сакате мејнстрим, разумно добар, електричен автомобил како што е MG4, ќе чини 26.000 долари. Најевтиниот „Ford Focus“ е 28.000 долри. Во однос на инфраструктурата за полнење, илјадници точки за полнење се инсталирани секој месец во изминатите пет години, а бројот на локации за полнење сега изнесува повеќе од 31.000 само во Велика Британија – значително повеќе од 8.300 бензински пумпи“.
Коментирај анонимно