Дали овој автомобил ќе ја испрати Тесла во историјата? Револуционерниот автомобил на водороден погон со кој патувањето ќе ве чини „џабе“
Водородот е наједноставниот и најизобилниот хемиски елемент во универзумот, кој, иако не постои во чиста форма, може да се добие преку процеси како електролиза. Согорувањето на водород било воведено во 1806 година од Исак де Риваз, кој прв го применил на авион. Од 2010 година, многу компании одлучија да инвестираат во овој ресурс. Автобусите, возовите, велосипедите, па дури и градежните возила сега се движат на водородни капсули.
NamX е револуционерен автомобил на водороден погон, кој ветува иднина со минимално загадување и енергетска ефикасност. Наместо батерии, возилото користи иновативна технологија за горивни ќелии, кои го претвораат водородот во електрична енергија. Единствениот нуспроизвод е чиста вода, што го прави еколошки супериорен.
Како функционира автомобилот на водород?
Пред сè, важно е да се забележи дека автомобилот со водород технички е електричен автомобил. Всушност, тој создава сопствена електрична енергија. Меѓутоа, молекулата е всушност само енергетски носител. За разлика од електричните возила кои користат батерии за напојување на моторот, водородните автомобили користат горивни ќелии. Ова е срцето на автомобилот, обезбедувајќи ја потребната електрична енергија. Затоа, водородот се користи како гориво.
Технички, автомобилите на водород се електрични возила кои создаваат струја на самото место. Наместо батерии, тие користат горивни ќелии каде што водородот и кислородот од воздухот создаваат електрична енергија преку хемиска реакција, со единствен нуспроизвод – чиста вода.
Електричниот напон се добива преку реакција на две електроди на ист начин како кај стандардна батерија. И ова е местото каде што водородот се разликува од електричната енергија: горивната ќелија не користи метали како кобалт или литиум. Потребни се само гасови, имено кислород (O2), кој природно е присутен во воздухот, и водород (H). Не е потребно многу истражување за да се открие дека оваа комбинација формира… вода (H2O).
Во батеријата се создава хемиска реакција наречена оксидација. Создадените електрони потоа се враќаат во електродата која содржи водород и кислород. Ова движење генерира електрична енергија која потоа може да се користи за напојување на моторот на автомобилот. Накратко, возилото испушта само чиста вода додека се напојува со струја!
Полнењето е за неколку минути!
Полнењето на NamX е изненадувачки брзо – потребни се само неколку минути, што е значително побрзо од електричните возила. Со целосно наполнети капсули на водород, автомобилот може да помине до 800 километри. Оваа автономија го става во предност за долги патувања, каде што електричните возила се ограничени од времето за полнење.
Што се однесува до економичноста, возењето на водород е конкурентно. За да помине 100 километри, на NamX му се потребни околу 1 кг водород, чија цена се движи од 10 до 15 евра, во зависност од пазарот. Ова е споредливо со многу електрични автомобили и поефтино од традиционалните возила со фосилни горива.
Освен техничките предности, NamX се истакнува со уникатен дизајн и капсули со заменлив водород, што овозможува дополнително гориво во движење. Технологијата го елиминира долгото чекање на станици за полнење и нуди практичност.
Одржливост и зелена иднина
Водородните автомобили се еколошки, не испуштаат загадувачи. Совршено е неутрален во однос на емисиите на стакленички гасови.
Сепак, тука е и прашањето како се произведуваат молекулите на водородот. Ако молекулата е толку доблесна, толку изобилна, а нејзините карактеристики се познати стотици години, зошто нејзината употреба не е поширока? Едноставно затоа што водородот не се наоѓа во сурова форма. Потребен е процес на хемиска екстракција за да се изолираат молекулите.
Во повеќето случаи, овој процес користи фосилни горива и е многу енергетски интензивен. Меѓутоа, во последниве години, дел од производството на водород се врши со електролиза на вода, што подразбира поминување на електрична струја низ водата. За произведениот водород да се смета за зелен, употребената електрична енергија мора да доаѓа од обновливи извори, што гарантира перформанси со нула јаглерод. Ниту една друга нова енергија или превозник сè уште не го отворил патот за потрошувачка без јаглерод. Затоа е од суштинско значење да се земе таа насока,особено во автомобилскиот сектор.
Оваа технологија има потенцијал за голема трансформација, особено во автомобилската индустрија.
10-15 evra za pominati 100km, pa toa e 10% do 70% poskapo od vozila na fosilni goriva. HAHAHA
ke si vozam jas dizelce tamn si e 🙂
Коментирај анонимно