Денес е денот на диџеите, а ова е приказната за првиот диџеј во светот

Ги гледаме во клубови, на забави, па дури и на свадби. Тие секогаш танцуваат зад своите миксети размислувајќи за следната песна што треба да ја пуштат за да го кренат расположението на публиката. Некои дозволуваат да им ја побарате вашата омилена песна, а некои едноставно ви го читаат умот и го пуштаат токму она што го посакувате.

Диск-џокеите или скратено диџеи, се прилично потценети сè додека не сфатите колку е тешко да одберете и измешате вистински песни за да ја задоволите толпата. Ако сфатат погрешно, ќе бидат исвиркани од сцената и ќе си одат дома чувствувајќи се страшно. Меѓутоа, ако успеат да ја задоволат толпата и да ги натераат да се движат, тие ќе бидат прогласени за херои на ноќта. Треба да и се оддаде почит на оваа креативна професија и затоа постои денот на диск-џокеите.

Во минатото диџејството бараше масовен избор на винил плочи, резервни копии во случај да се изгребаат премногу, скапа опрема и место каде што ќе се пушта музиката. Денес е полесно да се стане диџеј благодарение на изобилството на моќен достапен софтвер и дигитални грамофони, кои можат да репродуцираат музички датотеки од вашиот компјутер, но секако талентот и упорноста се повторно потребни.

Првиот диџеј кој светот го запозна бил тинејџер

Првиот диџеј во светот всушност беше производ од радио експеримент во живо во 1909 година. Шеснаесетгодишно момче по име Реј Њуби од Стоктон, Калифорнија, стана првиот диск-џокеј во светот и започна да пушта неколку плочи во етерот на „Charles “Doc” Herrold“ започнувајќи движење кое се прошири од Калифорнија во целиот свет. Меѓутоа, во овој момент, зборот „диск-џокеј“ не беше ни употребуван. Всушност, терминот не се појавил дури околу 25 години подоцна, кога радио коментаторот Валтер Винчел започнал да го користи терминот за да ги опише музичките радиодифузери во етерот.

Ова е времето кога плочите биле примарен извор на музика, а не дигитални датотеки или мали ЦД-а како што се денес. Еден од највлијателните диџеи бил Алберт Џејмс Фрид, познат како како Мундог во етерот. Како пиеонер во оваа област тој ја туркал професијата во етерот и го популаризирал терминот „рокенрол“ за да опише иден музички жанр што сите денес го сакаме и цениме. Неговото влијание било толку големо што денот на диџеите е создаден да ја слави неговата уметност и уметноста на сите што се занимаваат со оваа професија.

Како од радио диџеите се префрлија во „реалниот свет“

Во 1943 година, Џими Савиле ја организирал првата DJ танцувачка забава во светот пуштајќи џез плочи во горната просторија на „Лојалниот орден на антички овчари“ во Отили, Англија. Тој исто така тврди дека станал првиот диџеј што користел двојни грамофони за континуирано пуштање музика. Постепено диџеите се одвојувале од радио станиците.

Во 1977 година, Диско-Библијата била воведена од диск-хокејот Том Л. Луис. Подоцна преименувана во Диско Битс, која служела за да објавува хит-дискотеки наведени во „отчукувања во минута“, како и според наслов на изведувач или песна. На овој начин почетниците диџеи лесно можеле да научат како да создаваат непречено преминување помеѓу песните.

Почнувајќи од средината на 80-тите години на минатиот век, бизнисот со венчавки и банкети започна да го преземаат диџејски компании благодарение на нивните вештини и знаење за учеството на публиката, харизмата на МЦ и изборот на репертоар.

За време на раните 90-ти, рејв сцената ја смени атмосферата за танц. Познати диџеи започнаа турнеи низ целиот свет и беа во можност да се разгранат во други активности поврзани со музика. Грамофонската плоча започна да ја губи популарноста поради Компактен диск. Во 1992 година, MPEG го дизајнираше MPEG-1 стандардот за да произведува разумен звук со ниски брзини на бит. MPEG-1 Слојот-3, популарно познат како MP3, подоцна направи револуција во доменот на дигитална музика.

Првиот MP3 дигитален аудио плеер (Eiger Labs MPMan F10) бил објавен во 1998 година. Конечно Scratch излегле со првиот дигитален диџеј-систем што им овозможува на диџеите да контролираат МП3-датотеки преку специјални временски кодирани винилни плочи или ЦД-а.

Оттука диџејството продолжува да напредува, а и сите денес сме свесни колку успех може да се постигне од оваа работа, ако се вложува труд, љубов и секако талент.