Двојни стандарди во филмовите и ТВ емисиите од кои ни е „преку глава“
Во филмовите и ТВ емисиите, често можете да видите двојни стандарди во однос на мажите и жените. Строгите бизнисменки предизвикуваат само непријателство кај другите херои, но истите моќни бизнисмени – почит. Невработените мажи на сликите често се осудени, но жените во истата ситуација се третираат како одлични домаќинки. И додека некои филмаџии и ТВ серии се трудат да ги напуштат предрасудите, други продолжуваат да ги разочаруваат гледачите со нив.
Строгата шефица е зла. Строг шеф е убав

Ако во филмот се појави хероина бизнисменка, тогаш таа сигурно ќе испадне дека е зла. Оваа дама ќе ги заплаши и понижува своите подредени. Никој нема да има желба да се радува на нејзиниот успех на работа, бидејќи ќе остане во сенка на ужасот што таа го инспирира кај другите. Токму тоа беше главниот лик на филмот „The Proposal“ како и Миранда Пристли од „The Devil wears Prada“.
Но, моќните мажи, како Кристијан Греј во филмот „Fifty shades of grey“, не предизвикуваат омраза. Напротив, ова однесување ги прави да изгледаат попривлечни.
Младоженецот ја напуштил невестата – никаквец. Невестата го напуштила младоженецот – ја направила вистинската работа

Ако младоженецот во филмот ја остави невестата на олтарот, тогаш ќе го наречат никаквец и ќе почнат да го прикажуваат страдањето на жената во сите детали. И дури и ако на крајот од филмот невестата одеднаш му прости на својот љубовник, публиката никогаш нема да заборави на овој чин. Така беше и со Мистер Биг од „Sex and the city“. Публиката сè уште е изненадена што Кери на крај му се врати нему.
Но, сè се менува кога невестата ќе го напушти младоженецот. На крајот на краиштата, таа го прави ова за да стекне независност или да најде вистинска љубов. Ваква приказна видовме во „Runaway bride“. Во исто време, младоженците во филмовите се специјално направени, не премногу длабоки ликови или генерално негативци. Така да нема за што да се кае.
Норма се паровите во кои жената изгледа попривлечно од мажот. Обратно е реткост.

Филмовите и ТВ емисиите постојано прикажуваат убави жени кои излегуваат со помалку атрактивни мажи. И тоа не се нашите вредносни судови (на крајот на краиштата, убавината е субјективен концепт), туку состојбата на нештата што филмаџиите тврдоглаво ја емитуваат. На пример, Шарлот од „Sex and the city“ првично не беше премногу заинтересирана за Хари токму поради неговиот изглед, но подоцна се заљуби во него.
Но, „обичните“ жени не често ги шармираат згодните мажи. Редок исклучок е хероината од филмот „Bridget Jones’s Diary“. И покрај нејзините комплекси за нејзиниот изглед, Бриџит успеа да запознае привлечни мажи во филмот.
Кога еден дечко брка девојка, тоа е морничаво. Слатко е кога девојка брка дечко.

Во филмовите и ТВ емисиите, мажот кој упорно брка девојка што му се допаѓа изгледа застрашувачки. И со добра причина: овој лик, по правило, не може да застане на време и завршува правејќи ужасни работи. Како, на пример, главниот лик од серијата „You“ .
Но, ако девојка брка дечко, тоа се сервира на комичен начин. На пример, Хелга од анимираната серија “Hey Arnold!” направила олтар во чест на момчето кое ѝ се допаднало. И Ел Вудс од „Legally Blonde“ го демнеше своето поранешно момче и го следеше на универзитет за да го врати назад.
Ако таткото не внимава на детето, публиката ќе му прости. Ако мајката се однесува вака, таа секогаш ќе биде презирана.

Во филмовите често се прикажани родители кои не посветуваат доволно внимание на своите деца или едноставно не можат да воспостават врска со нив. Но, комедиите обично се посветени на несовесни татковци, додека проблемите на мајките и децата се прикажани во драми. Пример за смешна слика за татко кој постојано го разочарува своето дете е „Liar, Liar“. Во него, херојот на Џим Кери успеа да го пропушти роденденот на својот син, но на крајот успеа да се промени.
Но, дури и кога мајка која згрешила на детето ќе стане хероина на комедијата и на крајот ќе се поправи, публиката никогаш нема да ѝ го прости „злосторството“. Кејт Мекалистер од „Home Alone“, на пример, сè уште се смета за една од најлошите филмски мајки. Многумина генерално изгледа го игнорираат фактот дека не само што таа заборавила на Кевин, туку и таткото на момчето заборавил.
Жената без работа е обична домаќинка. Човек без работа е губитник.

Сликата на жена која не работи и го води домаќинството не е изненадување. Неколку од овие хероини видовме во ТВ серијата „Desperate housewives“. Обично овие жени не предизвикуваат осуда или потсмев, за разлика од невработените мажи кои се грижат за куќата. Честопати, самите мажи не се задоволни со својата ситуација, што доведува до конфликти.
Во филмот „Практикантот“, сопругот на главниот лик се грижел за својата ќерка за да може неговата сопруга да работи. Поради ова, односите на сопружниците почнаа да се влошуваат.
Или еве уште еден пример. Кога Чендлер од „Friends“ остана без работа, веднаш почна да се жали дека нема што да прави и дека не знае каде да се стави. Поради тоа, неговата сопруга Моника морала да му помогне да најде работа.
За да му угоди на еден дечко, девојката мора да се промени. За да ѝ угоди на една девојка, момчето мора да биде свој и упорен.

Хероините од романтичните приказни честопати мораат да го менуваат својот изглед за да ги придобијат момците. Меѓу нив е Лејни од филмот „She’s all that“. Додека девојката не се претвори од грда жена во убавица, нејзиниот љубовник нема да ѝ обрнува внимание. Филмовите со машки трансформации се многу поретки.
На момците во филмовите и ТВ емисиите им се нуди да постигнат реципроцитет на поинаков начин: упорност и трпеливост. Ако главниот лик е типичен фин дечко, тогаш тој е убеден дека девојката ќе се заљуби во него поради неговата добрина (а токму тоа често се случува). Во исто време, таквите мажи, по правило, воопшто не се Аполос, туку сакаат да градат односи со убавици. Овој тип на карактер го вклучува Рос Гелер од „Friends“.
Ако мажите играат видео игри, тоа е нормално или кул. Ако жените играат видео игри, тоа е чудно или смешно

Повеќето од ликовите кои играат видео игри се момци. Женските „гејмери“ во филмови и ТВ серии се ретки, но и овде креаторите не ја пропуштаат можноста да додадат комичен ефект.
На пример, обично излегува дека девојката игра подобро од момците. Пени од „The Big Bang Theory“ се покажа дека е многу талентирана за игри, во што Шелдон едноставно не можеше да поверува. И по неколку епизоди, таа целосно разви зависност од игри.
Инфантилен човек е страшен. Инфантилна жена е симпатична

Незрели и инфантилни мажи се нарекуваат големи деца. Неодговорноста на ваквите херои најчесто се прикажува негативно. Но, за женските ликови, таквите карактеристики изгледаат како нешто слатко, бидејќи ја истакнуваат нивната невиност и идеализам.
Многу ликови на Зак Галифианакис, вклучувајќи го и Алан од „The Hangover“, се сметаат за примери на имиџот на незрел тип. А наивната девојка е Софи од „Mamma Mia!“

Коментирај анонимно