„Електричните автомобили испуштаат повеќе токсични емисии од возилата на гас и се полоши за животната средина“. Од каде пак сега ова?
Електричните возила може да прават повеќе загадување од возилата на гас, сугерира нова студија.
Студијата, која беше објавена во 2022 година, но почна повторно да циркулира откако беше цитирана во авторски текст на WSJ , покажа дека сопирачките и гумите ослободуваат 1.850 пати повеќе честички во споредба со модерните издувни цевки кои имаат филтри кои ги намалуваат емисиите.
Откри дека ЕВ се 30 проценти потешки во просек од возилата на гас, што предизвикува сопирачките и шарите на гумите да се истрошат побрзо од стандардните автомобили и испуштаат ситни, често токсични честички во атмосферата.
Хешам Рака, професор во Вирџинија Техника, изјави дека студијата е само „делумно точна“ бидејќи иако електричните возила се потешки, нивните гуми ќе испуштаат повеќе микропластика во воздухот, но ова може да важи и за седаните наспроти теренците.
Рака рече дека е многу предизвикувачки да се одреди разликата помеѓу количината на микропластика што се испушта од шарите на гумите на ЕВ и возилата на гас, бидејќи мора да ја одделите микропластиката што е веќе во воздухот од други извори со она што излегува од гумите.
Рака и неговиот тим во „Вирџинија Техника“ се во процес на спроведување на теренски тестови за да утврдат колку микропластика испуштаат електричните автомобили и автомобилите на гас со користење на сообраќајни симулатори кои ќе имитираат урбана средина. Тој додаде дека не очекува да има голема разлика меѓу ЕВ и возилата на гас, велејќи дека се уште не ја измериле, но очекува разликата да биде околу 20 проценти.
Ова не значи дека луѓето треба да се откажат од електричните автомобили бидејќи тие се „поефикасни во зависност на нула емисиите“, рече Рака, но додаде предупредување дека „исто така генерира многу CO2 при полнење на вашето возило“.
Загадувањето со честички може да ги зголеми здравствените проблеми, вклучувајќи срцеви заболувања, астма, белодробни заболувања и во екстремни случаи, може да доведе до хоспитализација, рак и прерана смрт. Тоа доаѓа додека Калифорнија работи на воведување целосна забрана за сите возила на гас до 2035 година.
Новите возила на бензин не испуштаат иста количина на емисии како постарите возила, испуштајќи само еден процент од сите честички (загадување на воздухот) во Калифорнија, а најголемиот дел од емисиите доаѓаат од постарите возила. Новите бензински автомобили се создадени за да бидат „почисти“, со ажурирање на облогите на нивните мотори со внатрешно согорување за да вклучат филтри за честички кои ги намалуваат емисиите на под 1/1000 дел од грам по километар.
Зголемената тежина на ЕВ поради нивните литиум-јонски батерии предизвикуваат побрзо трошење на шарите на гумите, што на крајот произведува повеќе емисии.
„Emissions Analytics“ го тестираше абењето на гумите и на возилата со електричен погон и на плински погон откако тие поминаа најмалку 1000 километри. Истражувачите користеле систем за земање примероци за собирање честички веднаш зад секоја гума, а потоа ја измериле големината на честичките што се испуштаат од шарата. Откриле дека колку е поголема масата и тежината на возилото, толку побрзо ќе се ослободуваат емисиите на честички од гумите поради зголемениот вртежен момент помеѓу гумите и патот.
Калифорнија тврди дека забраната за возила на гас ќе го заштити јавното здравје од загадувачи во воздухот како што се прашина, нечистотија и саѓи, нарекувајќи ги ЕВ „возила со нулта емисија“, но поголемата тежина драстично влијае на тоа колку брзо ќе се истроши шарата на гумите.
Електричните возила се корисни за животната средина бидејќи немаат емисии на издувните цевки, па произведуваат помалку стакленички гасови од просечниот автомобил на гас.
Според „EPA“, во текот на животниот век на електричните возила, вкупните емисии на стакленички гасови поврзани со производството, полнењето и возењето на возилото обично се пониски од оние на стандардното возило.
h2qws5
Коментирај анонимно