Идејата стара 600 години остварена во реалност: Погледнете го изумот кој користи дизајн на еден од најголемите генијалци на ренесансата

Составен за студентски натпревар за дизајн организиран од американското здружение Vertical Flight Society и развиен од студенти по инженерство на Универзитетот во Мериленд, еден сосема необичен дрон нуди мешавина од (древно) старо и ново.

Со ротори кои потсетуваат на илустрациите на воздушните пропелери на Леонардо да Винчи од доцните 1490-ти, овој дрон лета како и секој друг дрон, додека изгледа крајно бизарно и има интересни карактеристики на летот.

Станува збор за проект кој започна во 2019 година, но студентот Остин Прет не направи функционален модел дури во 2021 година. Дронот беше склопен со помош на претходната развојна работа направена од неговиот тим соодветно спонзорирана од Леонардо Хеликоптерс.

Изненадувачки, предизвикот на дизајнот всушност беше да се изгради модерно летало со пропелер , така што основата за студентскиот дизајн беше повеќе или помалку однапред одредена. По завршувањето на тој натпревар, Прет продолжил со своето истражување за изработка на летало со пропелер.

Прототипот на Прет користи конвенционални делови од дрон, освен роторот, се разбира. Самите ротори се направени од мешавина од пластика, челик и алуминиум. Прет вели дека примарен недостаток на овие типови ротори е тежината на нивната конструкција.

Сепак, тоа не значи дека тие се неупотребливи. Всушност, тие произведуваат поголем потисок за дадена брзина, иако користат поголема моќност. Прет истакна дека се потребни помоќни мотори за стартување на пропелерите, веројатно поради нивната тежина и начинот на кој тие произведуваат потисок.

Врз основа на дигиталната анализа, се покажа дека тие произведуваат голем дел од нивната пловност не нужно со движење на големи количини на воздух, туку со создавање на врзан врвен вител. Како резултат на тоа, обидот да се постават канали околу овој дизајн всушност ќе резултира со послаби перформанси, иако Прет истакнува дека различни дизајни на завртки можат да работат на различни начини.

Другите предности на роторите на Да Винчи вклучуваат потенцијално потивко работење, иако е јасно дека ќе треба да се извршат многу повеќе тестирања со овој тип на ротори за да се добијат конечни податоци за перформансите.

Од друга страна, не треба да се очекува поплава од ротори на Да Винчи наместо конвенционални ротори на хеликоптери или слично. Само ова значи дека концептот е изводлив и дека може да биде уште посоодветен за одредени апликации.

Прет вели дека не е во позиција да продолжи да го развива концептот бидејќи се вработил во индустријата. Сепак, тој сака да види како другите ја унапредуваат идејата.

„Би сакал да видам како другите се прошируваат … оптимизирање на геометријата на пропелерот за да се подобрат перформансите на лебдењето, сеопфатна анализа на перформансите на пропелерот при повисоки режими на летање напред и општа карактеризација на роторот“, рече тој.