Истражување открива како заштитените мерки влијаат на атрактивните работници во угостителството

Се смета дека носењето маски за лице создава „еднаквост“ меѓу вработените со „просечен“ и „привлечен изглед“, особено жените.

Студијата, насловена како „Ефектите на новиот COVID-19 врз задоволството на клиентите: Дали маските за лице можат да го израмнат полето за игра помеѓу вработените со просечен изглед и атрактивен изглед?“, истражува за тоа како луѓето ја мерат привлечноста и какви ефекти има прикривањето цртите на лицето.

Студијата се фокусираше на тоа како физичката привлечност на персоналот влијае на задоволството на клиентите во хотелски амбиент.

„Атрактивноста на вработените во услужниот сектор може да има значително влијание врз ставовите и однесувањата на клиентите“, велат истражувачите. „Иако вработените во првите редови можат да го намалат ризикот од пренесување и инфекција со COVID-19 со носење маски за лице, тоа може да влијае и на перцепциите на клиентите за привлечноста на вработените и на тој начин да влијае на задоволството на клиентите“.

Што точно одредува дали некој е привлечен?

„Впечатоците на луѓето за физичката привлечност се засноваат најмногу на цртите на лицето“, рече Доган Гурсој,  професор по менаџмент на угостителски бизнис.

„Кога маската го покрива лицето на вработениот, не знаете дали личноста е просечена или убава, а ова го неутрализира ефектот врз задоволството на клиентите.“

Овие наоди дојдоа како резултат на барањето од 1.015 кинески учесници да направат онлајн анкети, во кои од нив беше побарано да замислат дека престојуваат во луксузен хотел и да замислат кратки размени со работниците од пред бирото. Фотографиите на хипотетичките вработени беа манипулирани за да покажат различни степени на симетрија на лицето поврзани со физичката привлечност, а од учесниците беше побарано да ја оценат нивната привлечност.

„Носењето маски не само што ги прави привлечните вработени да изгледаат помалку привлечни, туку ја зголемува перцепцијата на клиентите за вработен со просечен изглед“, велат истражувачите.

Она што сугерира ова истражување не е дека носењето маски за лице имало негативен ефект врз оценките за услугите на клиентите, туку наместо тоа создава поголема еднаквост меѓу „просечните“ и „атрактивните“ членови на персоналот, на сличен начин како училишната униформа ги изедначува учениците.

Исто така, наодите покажуваат дека маските за лице влијаат само на перцепциите на клиентите за вработените жени, додека нивната перцепција за мажите со „атрактивен изглед“ остана во голема мера иста.