Како Xiaomi стана најпопуларниот кинески бренд и го промени светот на технологијата: од скромен старт до светска доминација за помалку од 10 години

Xiaomi е еден од највпечатливите примери за успех во светот на мобилната технологија. Основана во 2010 година, компанијата за помалку од една деценија се претвори во технолошки гигант, освојувајќи го пазарот каде што владееја Apple и Samsung, а некогашните титани Nokia и Blackberry ја губеа својата моќ. За само три години, Xiaomi стана најголем производител на смартфони во Кина.

Како Xiaomi стана најпопуларниот кинески бренд и го промени светот на технологијата: од скромен старт до светска доминација за помалку од 10 години

Животниот пат на основачот Леи Џун

Леи Џун, основачот на Xiaomi, е роден во 1969 година во малото место Сјантао. Како што и самиот изјавува, изборот на универзитет (Вуханскиот универзитет во 1987) бил случаен, на поттик на другарите.Пресвртница во животот на Леи Џун се случила во текот на неговата прва година, кога наишол на книгата „Оган во долината: Создавањето на персоналниот компјутер“. Токму оваа книга, која го опишува подемот на Apple и Microsoft, го инспирирала и го разбудила неговиот интерес за технологијата. Леи пишува: „Оваа книга целосно ми го смени животот“.

Една година по дипломирањето на универзитетот, во 1992 година, Леи почнал да работи во кинеската софтверска компанија Kingsoft, каде што за шест години од обичен вработен се искачил до извршен директор. Во 2000 година, истовремено го лансирал својот проект, Joyo.com, платформа за е-трговија за книги, видеа и музика, која подоцна ја продал на Amazon за 75 милиони долари.

Откако стекнал значителен капитал, Леи почнал да инвестира во ветувачки технолошки проекти. До 2011 година, тој инвестирал во 20 различни компании, вклучувајќи ја успешната UCWeb (мобилен прелистувач) и видео услугата YY.com.

 

Животниот пат на основачот Леи Џун

Како се појави брендот Xiaomi

Одлуката да создаде свој технолошки бренд не беше спонтана за Леи Џун. До 2010 година, тој веќе имаше солидно искуство во технолошката индустрија и значителен капитал од претходни проекти. На 6 април 2010 година, со поддршка на сингапурската инвестициска група Temasek Holdings, фондот за ризичен капитал IDG Capital и Qiming Venture Partners од Кина, официјално беше основана Xiaomi Electronics.

Името „Xiaomi“ од кинески се преведува како „просо“ или „зрно ориз“. Интересно е што Леи Џун првично сакал да ја нарече компанијата „Црвена ѕвезда“, но тоа име веќе било зафатено. На веб-страницата на компанијата е наведено дека „MI“ во логото е скратеница од „Мобилен интернет“.

Компанијата го започна своето патување со тим од осум основачи, меѓу кои се издвојуваше блискиот пријател на Леи Џун, Лин Бин. Тој имаше искуство во Microsoft и Google. Леи Џун се спротивстави на стереотипот дека стартапите се резервираност на млади претприемачи. Кога го основа Xiaomi, тој веќе имаше 40 години, со солидна банкарска сметка и стабилен живот. Сепак, тој не беше воден од желбата да заработи повеќе пари, туку од желбата да создаде нешто навистина иновативно и значајно.

Револуцијата на MIUI и појавата на првите Xiaomi смартфони – Формула за квалитет по достапна цена

Наместо веднаш да прават телефони, Xiaomi започнува со развој на сопствен оперативен систем – MIUI базиран на Android. Веќе за една година, стотици илјади корисници го избираат MIUI поради оптимизацијата и редовните ажурирања. Ова води до лансирање на првиот смартфон, Mi 1, кој наидува на неверојатна побарувачка – 300.000 преднарачки за само 34 часа. Комбинацијата на врвен хардвер по цена под 300 долари и директна комуникација со корисниците го прави Xiaomi феномен на пазарот.

Во 2012 година, компанијата го претстави Xiaomi Mi 2, кој беше пласиран на пазарот како единствен телефон во светот со четиријадрен процесор – неговата цена остана непроменета. Првите 50.000 единици беа продадени за помалку од три минути преку веб-страницата на компанијата, а уште 50.000 преку личниот микроблог на Леи Џун за пет минути. Над 11 милиони единици беа продадени во рок од 11 месеци, а верзијата Mi 2S дури и ја надмина целата линија на Apple во Кина за одреден период.

Во 2013 година, покрај издавањето нови паметни телефони, вклучувајќи ги Mi 3 и буџетската линија Redmi, Xiaomi влезе на пазарот на телевизори со Mi TV. Истата година, компанијата стана петти најголем производител на паметни телефони во Кина, продавајќи 19 милиони единици.

 

 

Револуцијата на MIUI и појавата на првите Xiaomi смартфони – Формула за квалитет по достапна цена

Меѓународен пробив и експанзија на производите

Клучен стратешки потег беше вработувањето на Хуго Бара, поранешен потпретседател за управување со производи за Android во Google, во 2013 година. Во Xiaomi, Бара ја водеше меѓународната експанзија на компанијата. Сингапур беше избран за прв странски пазар, по што компанијата започна активно да се шири во Индија. Имено, за индискиот пазар беше усвоена локална стратегија за производство: повеќето уреди беа склопувани директно во Индија, а од Кина беа увезени само одредени компоненти. Следеше успешна експанзија во Малезија, Филипините, Тајланд и Индонезија.

2014 година беше особено успешна година за компанијата. Благодарение на брзиот раст на пазарот на паметни телефони и растечката популарност, пазарната вредност на Xiaomi достигна 45 милијарди долари. Во првиот квартал беа испорачани повеќе од 11 милиони паметни телефони, а до крајот на годината, вкупните испораки надминаа 61 милион уреди. Истата година, компанијата значително го прошири својот асортиман на производи. Покрај паметните телефони и таблетите, таа претстави прочистувачи на воздух , рутери, преносни батерии, Mi TV 2 со 49-инчен екран, Mi Box Pro сет-топ бокс со поддршка за 4K видео и својот прв фитнес тракер, Mi Band 1, кој се гордееше со неверојатно ниска цена од само 13 долари. Успехот беше импресивен – само во првите 100 дена беа продадени над еден милион фитнес тракери.

Европската експанзија започна во 2016 година со отворањето на првата официјална продавница Mi во Атина. Во 2018 година, компанијата значително ја зајакна својата позиција во Европа со склучување стратешко партнерство со Three за продажба на паметни телефони во Велика Британија, Данска, Ирска, Австрија и Шведска. Производите на компанијата сега се достапни во над 100 земји низ целиот свет.

 

Меѓународен пробив и експанзија на производите

Судбински предизвици и глобален триумф

2021 донесе сериозен предизвик: Xiaomi беше внесен на црната листа во САД поради наводни врски со воена индустрија. Компанијата реагираше правно – и победи на суд, каде што одлуката на Пентагон беше прогласена за неоснована, а Xiaomi беше ослободен од сите санкции. Во Русија, по неуспешни обиди за лансирање, конечно во 2016 официјално ги носи своите телефони во најголемите малопродажни синџири и станува најпопуларниот бренд трета година по ред. Денес, Xiaomi е мултибренд екосистем, симбол за иновација, достапност и напредок.

Коментирај анонимно

Вашата адреса за е-пошта нема да биде објавена. Задолжителните полиња се означени со *