Кина штотуку обнови 158 километри автопат користејќи само роботи и дронови
Кина постигна историски подвиг со изградба на 157,79 километри долг дел од автопатот Пекинг-Хонгконг-Макао без човечка интервенција. Овој проект означува огромен чекор напред во областа на интелигентната инфраструктура и покажува како вештачката интелигенција, дроновите и автономната механизација може да ја трансформираат градежната индустрија.
Моќта на автономната изградба
Во срцето на проектот стоеше флотата на автономни машини од кинескиот производител Sany, вклучувајќи асфалтер широк 20 метри, шест ваљци од 13 тони и три гумени ваљци од 30 тони. Машините работеа во синхронизирана формација и беа координирани со алгоритми, Бејдоу сателитскиот систем со прецизност до сантиметар и комуникациска мрежа со ниска латенција за реално време.
Најголема атракција беше асфалтерот SAP200C-10, кој прв во светот успеа да нанесе асфалт широк 19,25 метри во еден потег – што го забрза процесот и ја подобри рамномерноста и цврстината на патот.
Безбедност на повисоко ниво
Секоја машина имаше повеќеслојни безбедносни системи: електронски огради, итни стоп-команди и детекција на пречки во реално време. Овие технологии овозможија динамичка реакција на опасности, како и прецизно завршување на рабовите – без потреба од дополнителни мали ваљци.
Овој пристап не само што ги намали трошоците и времето за изградба, туку и ја зголеми безбедноста со минимизирање на човечката изложеност на ризични услови.
Поглед кон иднината
Овој проект ја отвора вратата кон нова ера во градежништвото – со поголема прецизност, пониски трошоци, пократки рокови и поголема безбедност. Работниците во иднина сè повеќе ќе преминуваат во надзорни и контролни улоги, додека машините ја вршат физичката работа.
За држави како Велика Британија, предизвикот е да се направи технолошкиот пресврт и да се инвестира во поддршка на вакви иновации. Кина веќе покажа дека тоа е возможно – и исплатливо.
Гарант се оние што ја утнаа трасата кај нас ?!
Хаха, 100% тие се! Истиот „стручен“ тим – со ГПС од 2003-та и компас наопаку свртен. Кај и да поминат, оставаат хаос, а после чудно им било зошто народот пцуе.
Ама битно си земаа дневници и држеа табла како „надзорен орган“. Сеа ако трасата оди преку двор, нивна работа не е – некако „се поткраднало“.
Коментирај анонимно