Кој ќе стигне прв до Месечината: амбицијата на Кина или „соништата“ на Америка?

Анкета на компанијата Lego од 2019 година открива дека 56% од децата во Кина сонуваат да станат астронаути. Наспроти тоа, само 10% од децата во САД и Велика Британија имаат слични желби – повеќето сакаат да станат Јутјубери. Оваа разлика е симптоматична за амбициите во новата вселенска трка, каде Кина се стреми да стане водечка светска сила во вселената, со планови за испраќање мисии до Месечината, а можеби и Марс.

Американската програма, доминирана од приватни компании како SpaceX, често се соочува со неуспеси. Последниот неуспешен лет на ракетата Starship на Илoн Маск заврши со експлозија. И покрај тоа, Маск останува упорен, вложувајќи милијарди долари со амбициозни рокови – вклучително и идејата да се испрати мисија до Марс за една година. Но, времето не му е сојузник: Кина под водство на Си Џинпинг напредува со строго организирана државна програма и цел да испрати екипаж до Месечината до 2028 година, можеби дури и пред САД.

 

Кој ќе стигне прв до Месечината: амбицијата на Кина или „соништата“ на Америка?

Трка, повеќе од технологија…

Американската вселенска програма, ограничена со политички и финансиски препреки, останува поделен фронт – со Маск и Безос кои развиваат различни пристапи. Додека Blue Origin е фокусиран на стабилен напредок и комуникациски сателити, SpaceX има агресивна стратегија со многу ризици.

Мисијата Artemis III, со која би се слетало на Месечината за две години, изгледа претерано амбициозна. И покрај поддршката од поранешниот претседател Трамп, логистичките предизвици – од пристанување во орбитата, до безбедно враќање на екипажот – се огромни. Кина, пак, не само што тренира најдобри научници и инвестира во цели технолошки градови, туку ја има и симболичката намера: кога луѓето ќе гледаат кон небото, да имаат чувство дека од таму ги гледа Кина, не Америка.

 

Трка, повеќе од технологија...

Вселенската трка денес е повеќе од технологија – таа е борба за глобално влијание, економски просперитет и културна доминација. Прашањето останува: кој ќе победи – земјата каде децата сонуваат да станат астронаути, или онаа каде сонуваат да станат инфлуенсери?

Коментирај анонимно

Вашата адреса за е-пошта нема да биде објавена. Задолжителните полиња се означени со *