Крај за електричните автомобили? Изненадувачки графикон покажува како продажбата на електрични возила ОПАЃА ширум светот – Volkswagen е последниот производител што е принуден да ги затвори своите фабрики

Електричните возила (ЕВ) долго време се промовираат како еколошки прифатливо решение за климатската криза, со ветување за мазно и еколошки чисто возење. Но, изгледа дека електричната револуција, која се смета за клучна за намалување на емисиите на јаглерод, е на пат да застане.

Според графиконот продажбата на ЕВ забележа пад во последните месеци за трите најголеми производители, бидејќи јавноста сè уште се двоуми околу оваа технологија.

 

И покрај долгорочниот раст, Tesla на Илон Маск забележа пад на продажбата на ЕВ во првиот квартал од 2024, од највисокиот број од 484,500 во четвртиот квартал од 2023 година на само 386,800.

Во меѓувреме, кинескиот производител BYD – најголемиот продавач на електрични возила во светот – исто така забележа драстичен пад на глобалната продажба на ЕВ на почетокот од оваа година.

Во првиот квартал продадоа само околу 300,000 ЕВ, во споредба со 526,000 продадени во последниот квартал од претходната година.

Слично, германскиот производител Volkswagen во четвртиот квартал од 2023 година продал 239,500 ЕВ, но овој број паднал на 136,400 во наредниот квартал. Иако продажбата се зголемила на 180,800 во вториот квартал од оваа година, компанијата била принудена да затвори три фабрики и да намали работни места поради побавниот премин кон електрични возила.

Зошто опаѓа продажбата на ЕВ?

Двајца експерти објаснуваат дека постои „јасен тренд на намалување“ на глобалниот пазар на ЕВ.

Електричните возила работат со енергија од батерија, слично како паметен телефон, но имаат висока цена.

„Електричните возила обично се поскапи за купување,“ велат Милат Хагани, предавач на Универзитетот UNSW Сиднеј, и Хади Гадери, професор по синџири на снабдување на Универзитетот Свинбурн.

„Продажбата е забавена во делови од Европа и САД, често поради намалени субвенции, но силен раст во продажбата сè уште продолжува во региони како Кина и Индија.“

Експертите додаваат дека „навлегувањето на поевтини кинески возила“ ја намалува ценовната бариера, но овие возила од Исток истовремено предизвикуваат загриженост околу надзорот.

 

Друг „значаен проблем“ за купувачите е неизвесноста околу препродажната вредност на електричните модели во споредба со стандардните бензински или дизел возила.

„Потрошувачите се загрижени дека електричните возила брзо губат вредност заради деградацијата на батеријата, што ја намалува автономијата и перформансите на автомобилот со текот на времето.“

Во меѓувреме, пожари на батерии кај ЕВ се објавени ширум светот – вклучително и голем пожар во паркинг во Кореја во август – што предизвикува дополнителна недоверба кај потрошувачите.

 

Кои се проблемите со електричните возила?

Како и со секоја нова технологија, транзицијата кон ЕВ не е без предизвици – не е само прашање на поставување на инфраструктура за полнење.

Има и загриженост кај јавноста за можноста од оставање на патот без полнење, иако истражувањата бараат решенија за ова.

Електричните возила, исто така, не го решаваат проблемот со абење на гумите, што предизвикува микроскопски честички од гума да влезат во нашите бели дробови. Всушност, оваа загаденост може да биде поголема кај ЕВ, бидејќи нивните гуми се притискаат повеќе на патот поради тежината на литиум-јонските батерии.

 

Минатата година, актерот и љубител на автомобили Рован Аткинсон предизвика дебата кога ја критикуваше електричната мобилност, нарекувајќи ја „неочекуваното решение за екологијата“.

Тој тврди дека ЕВ користат литиум-јонски батерии кои бараат „многу ретки метали“ – иако неколку научници го демантираа ова.

Том Стејси, експерт за автомобилска индустрија од Универзитетот Англија Раскин, се согласува дека во батериите на ЕВ не се користат ретки метали; тие користат литиум, алуминиум, никел, манган и кобалт.

„Ретките метали се колекција на невообичаени метали кои има некои во моторите на електричните возила, но не и во нивните батерии,“ рече тој.

Аткинсон, кој има диплома по електричен и електронски инженеринг, исто така изјави дека емисиите на стакленички гасови при производство на електричен автомобил се за 70% повисоки отколку кај производство на бензински автомобил.

Сепак, академици го оспоруваат тврдењето на актерот, истакнувајќи истражување кое покажува дека електричните возила имаат најниски емисии на стакленички гасови во текот на целиот нивен животен циклус.

Коментирај анонимно

Вашата адреса за е-пошта нема да биде објавена. Задолжителните полиња се означени со *