Мутантот „Суперчовек“ покажува како луѓето треба да изгледаат за да преживеат сообраќајни несреќи

Тим од лекари, уметници и специјалисти за сообраќајни несреќи открија модел за тоа како треба да изгледа човекот за да преживее сообраќајна несреќа.

Трауматскиот хирург од болницата во Мелбурн, Кристијан Кенфилд, работеше заедно со уметникот од Мелбурн Патриша Пичинини и д-р Дејвид Логан, инженер за безбедност на патиштата, за да го создаде моделот, кој оттогаш го носи името Греам.

Австралиската Комисија за транспортни несреќи (TAC) ја нарача „животна, интерактивна скулптура“ во обид да ја подигне свеста за тоа колку е кревко човечкото тело и последователно важноста од дизајнирање безбедни патишта.

Греам нема врат, има вдлабнати очи и вдлабнат нос; тој е дизајниран со воздушни перничиња меѓу секое ребро и слични „зони на заштита“ во неговиот череп, пишува The Mirror. Тој е составен од човечка коса и силикон.

Според студијата, ако човек вози возило без никаква безбедносна технологија, ќе мора да изгледа како Греам ако сака да преживее судар со голем удар.

„Човечкото тело е многу подложно на силите вклучени во сообраќајна несреќа. Истражувањата покажуваат дека човечкото тело може да преживее судар само со брзини на удар што може да ги достигне самостојно – без помош на возила.“, велат научниците.

Компанијата на својата веб-страница додава: „Да еволуиравме за да го издржиме ударот од судирите со голема брзина, ќе изгледавме многу поинаку“.

Понатаму се објаснува: „Нашата цел е да го истражиме ова со Греам и да ги потсетиме жителите на Викторија колку навистина се ранливи нашите тела, покажувајќи им како би можеле да изгледаме ако сме изградени да преживееме несреќа на нашите патишта.“

„Иако нашите тела никогаш нема да личат на телата на Греам, постои безбеден систем кој може да помогне да се заштитиме на ист начин. И во центарот на овој систем е верувањето дека човековото здравје е поважно од било што друго. Нашите тела се силни, но има само толку многу сила што можеме да ја издржиме пред да се скршиме. Затоа треба да се погрижиме да имаме воспоставен безбеден систем – систем кој не штити од нашите сопствени и од грешките на другите“, додаваат тие.

Џо Калафиоре, извршен директор на TAC, објасни дека моделот е создаден за да им помогне на луѓето „да разберат зошто треба да го подобриме секој аспект од нашиот патен систем за да се заштитиме од сопствените грешки“.

Пичини додаде дека иако конструкцијата од 200.000 долари (AUD) за која беа потребни шест месеци за да се направи е „уметничко дело“, „треба да се поврзе со публиката на емотивно ниво додека сè уште комуницира некои многу сериозни идеи. „Идејата е да се стимулира разговор и прашања, наместо да им се кажува на луѓето што да мислат или чувствуваат“, рече таа.