Најдобро чуваните тајни на човештвото: Мистериозни симболи на карпеста уметност стара 4.000 години се навестување за непозната култура

Скриени длабоко во висорамнините на јужна Венецуела, археолозите открија една од најдобро чуваните тајни на човештвото.

На околу 20 различни локации, врежани и насликани во пештери и на камења, археолозите откриле глифи, пиктограми и други симболи, оставени пред илјадници години.

Тоа е првата карпеста уметност од кој било вид откриена во јужна Венецуела, и иако има сличности со карпестата уметност во Бразил, не е јасно чии раце ги оставиле зад себе мистериозните мотиви.

Досегашните наоди беа презентирани на конференцијата „Нови светови нови идеи“ поддржана од УНЕСКО во Италија.

 

 

Националниот парк Канаима во висорамнините Гвајана во Венецуела е спектакуларен дел од светот. Таму, планините со рамни врвови наречени тепуис се надвиснуваат над шумите и саваните, формирајќи пејзаж што инспирира стравопочит и чудо.

Но, иако древна карпеста уметност која оддава почит на земјата може да се најде во соседните Гвајана, Бразил и Суринам, Венецуела изгледаше сиромашна од тој аспект.

Меѓутоа, само затоа што не знаеме за нешто, тоа не значи дека не постои, како што открија археологот Хозе Мигел Перез-Гомез од Универзитетот Симон Боливар и неговиот колега Роџер Свидорович.

 

Додека ја истражуваше карпестата уметност во регионот познат како комплекс на штитот на Гвајанаж, Перез-Гомез соработуваше со локалните жители на Камаракото за да идентификува неколку локации што содржат пиктограми и петроглифи кои претходно не биле пријавени во научната литература. Обидите да се лоцираат традиционалните чувари на локалитетите беа неуспешни, при што Камаракото го негираше културното здружение.

Овие локалитети допрва треба да бидат датирани, така што немаме идеја кога биле украсени карпите, но слична карпеста уметност пронајдена во други региони, како што се Бразил, Колумбија и Гвајана, сугерира дека е стара најмалку 4.000 години. Всушност, други локации во Бразил имаат уметност која надминува 10.000 години старост.

Од овие други локации знаеме дека многу од симболите впишани на новите локации веројатно имаат ритуално значење. Не е јасно кои се тие значења; и можно е никогаш да не дознаеме, бидејќи нема кој да ни каже.

„За археолозите, многу е тешко да се влезе во умот на луѓето што живееле пред 4.000 години“, рече Перез-Гомез.

 

Но, спектакуларните локации изгледаат важни. „За овие луѓе овие места значеле нешто. Тоа им помогнало да ја објаснат својата реалност и нивната поврзаност со пејзажот. Тоа било портал за нив да се поврзат со натприродните светови, поврзувајќи се, можеби, со другите луѓе и нивните најблиски“.

Една конкретна карпа беше во фокусот на истражувачкиот труд. Таа е покриена со облици насликани во црвен окер, веројатно земени од блиската карпа. Има точки, форми на пердуви, облици на клучеви, облици слични на покрив и симболи во форма на Y на различни панели, понекогаш слоевити еден врз друг.

Се чини дека овој камен бил важен, во издигната положба што овозможува добра видливост на околниот пејзаж и со настрешница под која луѓето се чини дека се засолнувале.

„Географското истражување покажува дека овој камен со своите пиктограми стои среде пејзаж кој влева стравопочит“, пишуваат истражувачите .

 

„Мора да послужи како географска референтна точка за оние што се приближуваат од повеќе насоки. Морфологијата на карпата обезбедува површина доволно голема за да се користи како засолниште, можеби за група од 15 до 20 лица. Присуството на ѕидови и таван поцрнети со пожар служат за потврда на неговата употреба за привремено населување“.

 

Истражувачите се надеваат дека ќе спроведат повеќе експедиции на локациите, ќе ги документираат подетално, ќе откријат какви било други локации што можеби демнат во дивината и ќе работат на нивната заштита.

„Ова е прв пат овие пиктограми да бидат прелиминарно истражени и контекстуализирани на ова оддалечено место. Нашите првични резултати покажуваат дека стоиме пред релевантен археолошки локалитет. Како резултат на тоа, ја нагласуваме не само потребата да продолжиме со истражување таму, туку и да продолжиме да истражуваме слични локации за карпеста уметност во географски контекст“, напишаа тие во нивниот труд.

Трудот од 2023 година во кој се документираат некои од откритијата беше објавен во Rock Art Research, а Перез-Гомез ги претстави на New World New Ideas во јуни 2024 година.

Коментирај анонимно

Вашата адреса за е-пошта нема да биде објавена. Задолжителните полиња се означени со *