Научниците создадоа авион кој лета без гориво и пропелери

Научниците од Институтот за технологија во Масачусетс создадоа авион кој лета без пропелери или млазни мотори, што значи дека не користи гориво. Тимот рече дека електроаеродинамичкиот погон користи погонски систем за летање, што отвора можности за авиони кои се „потивки, механички поедноставни“ и не произведуваат емисии на фосилни горива.

Еден од истражувачите, Стивен Барет вели дека иднината на летот „не треба да биде работите со пропелери и турбини“. Тој додава: „Тоа треба да биде повеќе како она што го гледате во ѕвездени патеки, со еден вид син сјај и нешто што немо се лизга низ воздухот.“

Авионот, создаден за време на две години од 2016–2018, има распон на крилјата од 5 метри и тежи околу 2,45 килограми.

Голем број на тенки електроди поминуваат низ крилјата додека задниот дел од авионот има закривена површина, наречена аерофолија, за да се произведе кревањето што се случува во обично крило на авионот. Има и тенки жици на предниот дел од авионот, кои се напојуваат на позитивни 20 000 волти. Аерофоилот одзади се полни до негативни 20 000 волти, создавајќи силно електрично поле.

Што се однесува до тоа како работи авионот, на предниот дел од рамнината, електроните се отстрануваат од азотните молекули во воздухот за да се создадат јони. Овие потоа се забрзуваат кон задниот дел, создавајќи јонски ветер, што му дава на авионот поттик да се движи низ воздухот.

Основната идеја е дека ако јонизирате воздух, што значи отстранување на електрон од него, можете да го забрзате воздухот со електрично поле. Како силата што ја добивате ако истриете балон на главата. Научниците извршија 10 пробни летови на авионот, во кои авионот леташе околу 60 метри за 12 секунди. Со оваа брзина, тој има ефикасност на потиснување од 2,6%.

Групата рече дека како што се зголемува брзината, така и ефикасноста на потисоците ќе се зголеми. Механиката зад авионот е слична како јонскитњ мотори во вселенските леталата.

Додека авионот е сè уште само прототип, научниците веруваат дека идните можности се многу ветувачки. Берет вели дека во иднина, системот може да се користи за напојување на мали, тивки беспилотни летала, бидејќи нема да им требаат бучни пропели.