Неверојатна фотографија покажува жена која полни ЕЛЕКТРИЧЕН автомобил пред 112 години
Гледајќи високотехнолошки електричен автомобил како Тесла, може лесно да се поверува дека електричните возила се неодамнешен изум. Сепак, како што откриваат овие фотографии, историјата на електричниот автомобил се протега многу подалеку отколку што мислиме.
Фотографиите се направени во далечната 1922 година и прикажуваат жена со голема капа и ракавици како позира во гаража со електричен автомобил. Автомобилот на фотографиите е Columbia Electric Victoria Phaeton – тип на електрично возило за прв пат произведено во 1905 година.
Купен нов, автомобил како овој би чинел 1.600 долари во 1908 година, или околу 44.000 долари во современи услови.
Според претходната брошура од Columbia Electric Vehicles, овој автомобил бил толку популарен кога првпат бил пуштен во продажба што целосно бил распродаден.
Брошурата вели дека „во текот на сезоната 1905 година беше изразено само едно мислење во врска со оваа „кочија“, имено, дека таа е најпаметната, најбрзата, најсовремена и најсигурната лесна електрична кочија што може да се има“.
Имаше 24 батериски ќелии, три брзини напред, како и две во рикверц и можеше да достигне максимална брзина до 24 км/ч.
Сепак, возењето на ова не би било како секој модерен автомобил. За разлика од многу автомобили од овој период, тој сè уште имаше дизајн базиран на кочија. Без волан или педала за гас, брзината се контролирала со стап што се држи во левата рака. Во меѓувреме, возачот го управувал автомобилот како чамец.
Сопирачките потоа се поделени на две педали, при што едната била наменета за паркирање, а другата за забавување.
Иако може да изгледа сосема поинаку од модерната верзија, ова е всушност станицата за полнење на автомобилот. Со помош на долг кабел, жената е сликана како го приклучува својот автомобил за да се полни.
За разлика од кој било полнач што може да го видите денес, овој модел од 1920-тите користи нешто што се нарекува исправувач на живин лак. Исправувачот е измислен во раните 1900-ти и ја претвора наизменичната струја од електричната мрежа во директна струја која се користи за полнење на батериите на автомобилот. Како несакан ефект, исправувачот исто така произведува морничав син сјај секогаш кога е вклучен. Сепак, ова не би било невообичаена сцена во домовите на богатите Американци.
Електричните автомобили биле возило на избор за богатите и биле многу популарни и широко распространети. Во 1900 година, од 4.192 регистрирани возила на улиците на Америка, над 1.500 се напојувале со електрична енергија.
Причината за нивната популарност била во тоа што алтернативните извори на енергија биле толку сиромашни.
Во 1900-тите, опциите за напојување на количка биле коњи, пареа, бензин или електрична енергија. Пареата била позната, но моторите биле преголеми и им требало премногу долго за да стартуваат на ладно време.
Автомобилите на бензин биле популарни, но биле и опасни, гласни и валкани. Неправилното палење при рачно вртење на моторот на автомобил на бензин лесно ќе ја скрши раката на возачот.
Поради оваа причина, електричните автомобили биле особено популарни кај жените и често биле пласирани на нив. Описот на автомобилот го опишува Victoria Phaeton како „особено соодветен за дамска употреба“, како и дека е „особено добро прилагоден на барањата на лекарите“. Се верува дека фотографиите биле дел од рекламната кампања на General Electric за промовирање на автомобилите за жените.
Електричните возила, од друга страна, биле чисти, тивки и лесни за полнење.
И, до моментот кога била направена оваа слика, уредите за полнење најчесто биле инсталирани во приватни гаражи и во големи комерцијални места за полнење.
Како што пишува во една статија на Њујорк Тајмс од 1911 година: „Дизајнерите на електричните возила за превоз на патнички автомобили постигнаа голем напредок во изминатите неколку години, а овие машини ја задржаа сета своја рана популарност и постојано растат во корист и кај мажите и кај жените“.
Написот дури и продолжува да вели дека „најпознатите и најистакнатите производители на бензински автомобили во оваа земја користат електрични автомобили за возење меѓу своите домови и нивните канцеларии“.
Овој комерцијален интерес беше придружен со брз напредок во технологијата.
До 1909 година, Fritchel Electric дури тврдеше дека може да помине 160 километри (100 милји) со едно полнење.
Дури со создавањето на Model-T Ford, кој се продаваше за околу половина од цената на електрично возило, популарноста на електричниот автомобил почна да опаѓа. Заедно со пронајдокот на моторот за стартување и пригушувачот, бензинските автомобили ќе доминираат на пазарот, сè до современото оживување на електричното возило.
Ne li gledate deka e foto montaza od toa vreme tolku cisti sliki bez niedna kapka na fiksir ili razvijac .
Cista americka propaganda kako za mesecinata ….???
Коментирај анонимно