Од дете од богаташко семејство, до „поборник“ на вандализмот: Мистеријата за уличниот уметник Бенкси е ОТКРИЕНА, но зошто ја игнорираме?

Под псевдонимот Бенкси, тој стана глобална ѕвезда со проценето богатство од 50 милиони долари. Неговото „Girl With Balloon“ е оценето како „најомиленото уметничко дело на нацијата“, попопуларно од „The ​​Hay Wain“ на Џон Констабл. Резултатите дојдоа од анкета, заснована на листа составена од историчари на уметност, вклучително и дописникот за медиуми на Обсервер. Но, зад сето тоа се крие екстремно лицемерие.

 

 

 

Репутацијата и финансиската моќ на Бенкси се потпираат на мистичноста на неговата анонимност. И иако неговото вистинско име е познато на јавноста веќе 15 години, благодарение на истрагата на „Мејл он сандеј“, обожавателите на Бенкси кои се мрзливи се наговараат да го игнорираат овој факт.

Наместо да го нарекуваат со неговото вистинско име – Робин Ганингем – постои надреална омерта, со неговиот вистински идентитет кој е намерно камуфлиран. Ова, според експертите за уметност, му овозможува да го искористи својот грижливо негуван имиџ како „Скарлет Пимпернел на модерната уметност“ и да заработи уште повеќе пари како некој што ја носи својата улична маска.

 

 

 

Мишел Боерсма, куратор на изложбата Уметноста на Бенкси, во лондонската улица Регент, е „убеден“ дека луѓето не сакаат да го знаат идентитетот на овој уметнички Робин Худ. Тој вели: „Јавноста не сака мистеријата да престане бидејќи тоа е прекрасна бајка. Светот на уметноста не сака неговиот идентитет да биде познат затоа што тоа ќе одземе од мистиката – а мистиката заработува пари“.

Во 2008 година, МС го откри вистинското име на Бенкси, објавено заедно со негова фотографија на улица со лименка за спреј за боја. Но, новото дело на „уличниот уметник и политички активист“ Бенкси несомнено вреди многу повеќе од дело на Робин Ганингем, 50-годишен поранешен државен ученик, израснат во среќен дом од средна класа.

Приказната на уметникот повторно беше изнесена со десетделниот подкаст на BBC Radio 4, „The Banksy Story“, објавен претходно оваа година. Минатата недела, подкастот повторно го емитуваше „Изгубеното интервју на Бенкси“, снимено во 2003 година.
Во 20-годишната дискусија, уредникот го интервјуира Ганингам и се чини дека го проголта неговото тврдење дека неговото вистинско име е „Роби Бенкс“ – очигледна игра на Робин Худ, која ја поддржува идејата за народен херој кој краде од богатите и им дава на сиромашните.

Според подкастот, интервјуто е снимено во пресрет на 30-тиот роденден на уметникот, додека тој ја поставувал својата дебитантска изложба, „Turf War“, во магацин во Хакни, источен Лондон. На шоуто беше прикажан портрет на кралицата Елизабета Втора како шимпанзо, еден од Винстон Черчил со тревни мохиканци и две живи свињи насликани во сино-белиот чек што го носеше полицијата.

Во интервјуто, Бенкси рече дека неговата работа е „прослава на вандализмот“. Тој додаде: „Се работи за правда. Ако некогаш сте се збуниле со правосудниот систем, тогаш тоа ве прави многу скептични за сè, па претпоставувам дека сакам малку да го свртам натака. Се трудам да откријам кои се навистина добрите момци“.

 

 

 

Тој, исто така, признава дека е криминалец: „Направено правилно, тоа е незаконски“.
Пет години подоцна, по истрагата во која МС разговараше со десетици пријатели, поранешни колеги и членови на неговото семејство, откривме дека Бенкси не бил радикален. Наместо тоа, уметникот е син на поранешниот менаџер на договори Питер Ганингем и неговата сопруга, секретарката на директорот на компанијата „Памела“, и израснал во една од најелегантните населби во Бристол. Тешко е да се замисли Бенкси, антиавторитарниот отпадник, како државен ученик во Бристолската катедрала, талкајќи низ поранешниот манастир од 17 век. Но, колегите ученици го паметат Ганингем како надарен уметник.

Додека бил на училиште, Ганингам се заинтересирал за графитите, инспирирани од Роберт Дел Наја од локалниот бенд „Massive Attack“, заслужен за еден од првите графити  во Бристол и кој се викал „3D“. Оттогаш двајцата стануваат пријатели и МС пронашол заедничка фотографија.

Ганингем го напуштил училиштето на 16 години и почнал да се занимава со улична уметност.

Следната година, како дел од операцијата Андерсон, тајната полиција уапси 72 уметници ширум Британија под обвинение за кривична штета. Меѓу уапсените е и Том Бингл, графити уметник за кој е признаено дека е партнер на Бенкси во криминалот, кој сега води своја уметничка компанија наречена „Инки“. Тој беше ослободен.
Ганингам не беше уапсен и нема податоци за негово апсење. Но, уметникот призна дека дотогаш станал експерт за избегнување на полицијата, потпомогнат од фактот дека, сè додека не бил откриен од МС, неговото име беше мистерија.

До 2003 година, Бенкси живее во Лондон и почнува да користи матрици, развивајќи карактеристични, препознатливи слики како што се стаорци и полицајци кои ја соопштуваат неговата антиавторитарна порака. Во октомври истата година, тој влегол во галеријата „Тејт“ облечен како пензионер и залепил слика на ѕидот. Сликата била таму два и пол часа.

Оттогаш, тој им продаде дела на пејачката Кристина Агилера – која поседува порнографска слика на кралицата Викторија со проститутка – и на актерката Анџелина Џоли, која има пресврт на сликата на Мане, на која на бел семеен ручек под чадор гледаат 15 гладни Африканци. Тој, исто така, го создаде уметничкото дело за албумот „Think Tank“ на „Blur“. Во 2006 година, Ганингем се ожени во Лас Вегас за Џој Милворд, поранешна истражувачка на Лабуристичкиот пратеник Остин Мичел.

Оттогаш тој заработил богатство од повеќе милиони долари. Неговото најскапо дело продадено на аукција е неговото дело „Love Is In The Bin“, кое беше продадено во „Sotheby’s“ за 20 милиони долари во 2021 година.

 

 

 

Откако беше идентификуван од МС, Бенкси не демантираше, но рече: „Не можам да коментирам кој може или не е Бенкси“.
Но, во 2016 година, научниците од лондонскиот Универзитет Квин Мери користеа „географско профилирање“ – кое обично се користи за фаќање криминалци или следење на ширење на болест – за да докажат дека Ганингам е „единствениот сериозен осомничен“.

На почетокот на овој месец, се очекуваше дека Бенкси формално ќе биде демаскиран поради тужбата за клевета од 1,6 милиони долари против него.
Случајот го покрена Ендрју Галагер, графити фотограф и сопственик на компанијата за лиценцирање уметност „Full Color Black“, која соработуваше со брендот за облека „Guess“ на излогот на продавницата „Graffiti by Banksy“, на кој е претставено познатото парче „Flower Bomber“.

Како одговор, Бенкси објави на „Инстаграм“: „Внимание на сите крадци. Ве молиме одете во „Guess“ на улицата Регент. Тие си помогнаа со моето уметничко дело без да прашаат. Како може да биде погрешно да се прави истото со нивната облека?“

 

 

 

Галагер тврди дека пораката „по пат на инсинуации, значела и се разбирала дека значи“ дека тој го украл уметничкото дело на Бенкси без дозвола. Бенкси, ако поднесе одбрана, ќе требаше да го даде своето вистинско име – но сега го пропушти рокот за поднесување.

Според „MyArtBroker“, „култот на Бенкси делумно се должи на неговата анонимност. Неговата нејасност е суштинска на брендот.

 

Коментирај анонимно

Вашата адреса за е-пошта нема да биде објавена. Задолжителните полиња се означени со *