Од оваа недела сите нови автомобили што се продаваат во Европа ќе мора да имаат автоматски ограничувачи на брзината. Е сега ќе видиме што значи нервоза на патот
Сите нови автомобили што се продаваат во Европа, мора да имаат системи за интелигентна помош за брзина (ISA) од 7 јули 2024 година. Овој систем користи GPS, камери и податоци за навигација за автоматски да ја ограничи брзината на автомобилот до законската граница.
Како функционира интелигентната помош за брзина?
ISA користи GPS, препознавање знаци за брзина и камери за одредување на ограничувањата на брзината. Ако автомобилот ја надмине границата, системот ја намалува моќноста на моторот за да го забави.
Предупредувањето е или преку визуелно предупредување на таблата со инструменти или екранот, кратко звучно предупредување или преку хаптичко известување што нежно го вибрира воланот кога се надминува брзината. Производителите можат да користат комбинација од овие или сите три.
Ако возачот ги игнорира предупредувањата, системот автоматски го успорува автомобилот со ограничување на моќноста на моторот.
Зошто ЕУ наложи интелигентна помош за брзина
Европскиот парламент во 2019 година се согласи да ја задолжи ISA технологијата за борба против прекумерните сообраќајни судири и повреди на патиштата низ континентот.
Технологијата беше препорачана од Европскиот совет за безбедност на транспортот поради тврдењата дека ISA може да ги намали сообраќајните судири за 30 отсто и жртвите за 20 отсто, како дел од пошироката цел за постигнување нула смртни случаи на патиштата до 2050 година.
Од 6 јули 2022 година, секој нов модел претставен на пазарот за прв пат е обврзан според законот на ЕУ да ја поседува технологијата.
Но, од 7 јули 2024 година, ISA ќе треба повторно да се вгради во сите нови возила во салоните.
Може ли да се дективира или исклучи интелигентната помош за брзина?
Кога е активен, ISA сè уште може да се деактивира само за краток период.
За да го стори тоа, возачот ќе треба доволно силно да го притисне педалот за гас за да го исклучи системот, на пример кога треба да престигне возило што побавно се движи.
Системот треба да му дозволи на автомобилот да оди над дозволеното ограничување на брзината кратко време пред повторно да се вклучат предупредувањата.
ISA исто така може да се исклучи, но повторно ќе се активира секогаш кога ќе се запали моторот. Начинот на негово деактивирање варира во зависност од брендот на автомобилот.
Кои се придобивките од интелигентната помош за брзина?
Се очекува ISA да спасува животи, да ги намали несреќите, да ја намали потрошувачката на гориво и да ги намали емисиите, да го подобри квалитетот на воздухот и да ги намали трошоците за гориво.
Загриженоста за интелигентната помош за брзина
За жал, технологијата доаѓа со неколку грижи за возачите, од количината на контрола што возачите ќе ја имаат врз нивните возила до доверливоста на технологијата.
ISA може да доведе до тоа возачите да станат повеќе зависни од технологијата и помалку свесни за нивната околина, што може да предизвика проблеми ако возачот користи возило што не ја содржи оваа технологија.
Исто така, постои одредено стравување околу веродостојноста на технологијата за препознавање сообраќајни знаци, особено по новите извештаи во последниот месец.
Камерите за препознавање знаци за брзина не се непогрешливи и можат да направат грешки кога погрешно ги читаат знаците што се, оштетени или покриени со обраснати дрвја и грмушки или пак за време на дожд и магла. А покрај заматените, избледени и оштетени знаци, има и долги делови од патишта каде што нема знаци со километри.
Кај нас слободно може да возат колку сакаат, ни знаци има, а и тие што ги има тешко таа технологија да ги препознае, избледени, искршени, дупки од куршуми, графити по нив.
Заборави да споменеш дека голем дел се извадени за правење ќумбина за печење пиперки за ајвар.
Ова е само “прав во очи” како што видов на командната табла постои опција MANUAL, тоа значи дека возачот како сака така може да го намести и уште и ке има оправдување ако го застане полиција само ке го префрли на автоматско и ке се правда со тоа дека толку му дозволувал системот
Некако се што ќе се наметне ние си прифаќаме. Овци во трло. За се што е за наше добро би требало сами да одлучуваме а не некои собранија и некои кретени! За наше добро е да ги одје.еме сите вакви наметнувања!
Коментирај анонимно