Од рубриката 1000 зошто, 1000 затоа: Која е причината зошто прозорците во авионите се округли, а не квадратни?
Прозорците на авионите се округли или овални, а не квадратни, главно поради безбедносни причини. Главната причина се крие во начинот на кој се распределува притисокот врз авионот за време на летот:
Рамномерна распределба на притисокот – Авионите трпат значителни разлики во притисокот помеѓу внатрешноста на кабината и надворешноста на големи височини. Округлите или овалните прозорци овозможуваат рамномерна распределба на овој притисок околу рабовите. Кај квадратните прозорци се создаваат стрес-точки каде што притисокот се концентрира, што може да доведе до пукање или оштетување.
Безбедносни причини
Структурна цврстина – Округлите или овалните форми се структурно поцврсти бидејќи немаат остри агли. Заоблениот дизајн го намалува ризикот од појава на пукнатини на местата со најголем стрес, со што се зголемува трајноста и безбедноста на прозорците.
Дизајн на авиони – Кај првите авиони со квадратни прозорци имало катастрофални дефекти поради концентрирање на стрес во аглите. По анализите за влијанието на притисокот врз авионот, инженерите преминале на округли прозорци за да ја подобрат цврстината и безбедноста на трупот на леталото.
Накратко, округлите прозорци спречуваат појава на стрес-пукнатини и обезбедуваат структурен интегритет на авионот при високи притисочни услови.
Toчниот превод за стресот што го спомнувате е “напрегање”. Напрегањето претставува сила врз единица површина и кога површината е многу мала и тежнее кон нула истото има бесконечно висока вредност(математички). Оддтука се тие концетрации на “напрегња” во темињата од аглите кај правоагилниот облик на прозорци :).
Коментирај анонимно