Огромниот ефект врз човечкото тело кој ги има еден 20-часовен лет со авион

Ефектите од долгите летови врз човечкото тело се откриени додека Qantas го претстави најдолгиот директен комерцијален лет во светот.

По три пробни летови во 2019 година, Qantas го објави одобрувањето на проектот Sunrise, со кој патниците ќе можат да летаат без престан од Сиднеј до Лондон во патување од 20 часа. Се работи и на линија од Сиднеј до Њујорк.

Додека многумина од нас страдаат од вкочанет врат, сува кожа, грч во ногата по лет, што би можеле да значат за нашето здравје неверојатните 19-20 часа на небото?

Тест летовите, кои се одржаа пред речиси три години, видоа 40 патници, пилоти и екипаж во улога на „заморчиња“ придружувани од медицински експерти и научници од Кооперативниот истражувачки центар за безбедност и продуктивност, Универзитетот Монаш и Центарот Чарлс Перкинс на Универзитетот во Сиднеј.

Извршниот директор на групацијата Qantas, Алан Џојс, рече: „За клиентите, клучот ќе биде минимизирање на млазното задоцнување и создавање средина каде што се радуваат на мирен, пријатен лет, да промовираат будност кога се на должност и да го максимизираат одморот за време на престојот на овие летови“.

Беа извршени различни медицински проверки на лицата кои се наоѓаа на авионот пред и по летот, а будноста на пилотите беше следена преку апарати со електроенцефалограм.

Ко-основачот и директор на Харвард Т.Х. Чан Школата за јавно здравје за одржливост и здравствена иницијатива за NetPositive Enterprise (SHINE) и инструктор во одделот за здравје на животната средина, д-р Ајлин Мекнили, објасни дека ефектите од долгорочниот лет се исти како и краткорочните, но ќе се чувствуваат подолго .

Таа рече: „Патниците сè уште ќе се соочат со можна хипоксија, дехидрација, мускулни болки поради недостаток на подвижност, изложеност на гласна бучава, џет-лег, изложеност на космичко зрачење и можни загадувачи на воздухот во кабината. Овие состојби претставуваат поголема закана за ранливите патници со основни болести кои веќе ги предизвикуваат овие проблеми.“

Во просек, на лет од 10 часа, жените губат 1,6 литри вода, а мажите 25 отсто повеќе.

Ако сте во близина на некој кој има настинка толку долг временски период, исто така, може да ве изложи на поголем ризик да бидете заразени.

Колку подолго сте на лет, толку е поголем ризикот од длабока венска тромбоза – формирање на згрутчување на крвта, обично во вашата нога. Сепак, можете да се изборите со ова со станување и одење наоколу најмалку на секои два часа.

Пилотот и кабинскиот екипаж исто така ќе видат поголема изложеност на космичко јонизирачко зрачење. Иако не претставува голем ризик за патниците, на трудниците им се советува да се обидуваат да избегнуваат вакви летови на долги релации.

И покрај тоа што нема преносен стрес поради тоа што летот е директен, тоа не значи дека патувањето со авион е секогаш најрелаксирачкото искуство, а вознемиреноста околу летањето е потенцијално засилена поради должината на патувањето.

Д-р Мекнили објасни дека се надеваат дека потивките мотори, зголемената влажност и повисоките притисоци во кабината би можеле да помогнат да се ублажат некои од овие симптоми.

Qantas, исто така, откри дека постои „зона на благосостојба“ во центарот на авионите за патниците да ги копираат вежбите за истегнување од екранот, да земат нешто да јадат и да се движат наоколу. Џојс исто така објасни дека кабината „е специјално дизајнирана за максимална удобност во сите класи“. Сепак, поскапите кабини во премиум класата ќе сочинуваат повеќе од 40% од седиштата.

Аеронаутичкиот и економскиот аналитичар во Leeham News, Бјорн Ферм, рече дека летовите најверојатно ќе ги користат бизнисмени, но тој истакна дека некои луѓе можеби се „подготвени да ја платат дополнителната цена на тој билет“.

Извршниот директор на Qantas Џојс заклучи: „Новите типови на авиони овозможуваат нови работи. Тоа е она што ја прави денешната објава толку значајна за националниот авиопревозник и за земја како Австралија каде што воздушниот сообраќај е од клучно значење.

Се очекува летовите да започнат на крајот на 2025 година од Сиднеј. Тие ќе имаат четири различни класи на патување и ќе превезуваат до 238 патници.