Оваа работа нуди шестцифрени плати и бонуси од 10.000, но Австралијците не ја сакаат, додека работодавачите очајуваат
Австралискиот рударски сектор се соочува со „невиден“ недостиг од работници и одговори со нудење неверојатни плати и бонуси за обезбедување таленти.
Во Квинсленд, авто-електричарите можат да започнат од околу 140.000 долари плата, додека голем број улоги како што се металург, инженер за автоматизација, геолог и слично, имаат меѓу 100.000 и 130.000 долари плата.
Недостигот на работници доведе некои компании, како што е фирмата за рударски услуги Thiess, да понудат бонус за пријавување од 10.000 долари и бонус од 5.000 долари за успешно упатување до соодветен вработен.
Главниот извршен директор на Асоцијацијата на работодавачи на австралиски ресурси и енергија, Стив Нот, изјави за Daily Mail Australia дека недостигот на вештини во рударската индустрија е „без преседан“.
„Во голема мера, најголемиот проблем за рударството, нафтата и гасот и бизнисите со синџирот на снабдување е да се натераат луѓето да ја завршат работата“, рече г-дин Нот.
„Ова е предизвикано од низа фактори, вклучувајќи го нарушувањето на пандемијата COVID-19 и тековните високи нивоа на раст во сите области на стоки.“, додава тој.
„Пазарната побарувачка забележа скок на основните стапки на плати на извонредни нивоа и компаниите, исто така, плаќаат огромни бонуси за најавување и задржување и лојалност за да се обидат да привлечат и задржат луѓе.
Неодамна објавените податоци на Австралиското биро за статистика (ABS) покажуваат дека рударскиот сектор има најголема просечна заработка со полно работно време од околу 140.000 долари годишно.
Советот за ресурси на Квинсленд забележа дека од работните места во рударството во 2007 година објавени на веб-страницата за вработување seek.com.au минатата недела, 85 отсто плаќале над шест цифри.
Додека специјализираните вештини како рударско инженерство, геологија и дупчење имаат највисоки плати, г-дин Нот забележа дека сегашната средина е „уникатна“ во нејзината голема побарувачка за полуквалификувани и пониски квалификувани работници.
„Проценуваме дека индустријата ќе има потреба од околу 9.000 нови оператори на постројки, 3.000 монтери на тешки дизели и околу 1.100 други занаети, како што се електричари и машинисти, во следните пет години. Поголемиот дел од таа побарувачка ќе биде во следните две до три години.“, рече тој.
„Исто така, постои значителна побарувачка за работните места потребни за управување со рудниците. Готвачите, чистачите и работните места за одржување на објектите се во исклучително голема побарувачка. Поради оваа причина индустријата прифаќа невидени нивоа на нови учесници во секторот.“
И покрај високите плати и другите поттикнувања што се нудат, рударството не е за секого. Тоа обично значи најмалку двонеделни престои на работа во изолирани области со понекогаш прилично основни услови за живот.
12-часовните смени често вклучуваат тешка физичка работа во средина под висок притисок каде грешките можат да ја чинат компанијата милиони и така да резултираат со моментално отпуштање, што значи висока стапка на обрт на персоналот.