„Пиксис“, бродот кој плови на ветер тргна на своето прво патување: Дали ова е чекор напред кон достигнувањето на 0 емисии штетни гасови до 2050 година?

Овој месец океанскиот брод Пиксис тргна на своето прво патување преку Тихиот Океан. Товарниот брод опремен со огромни едра сега ги остави експертите во прашалници: дали вековната технологија навистина може да ја подобри индустријата за гориво и да помогне да се постигнат нула емисии?

 

 

 

Овој амбициозен проект е резултат на заеднички напор помеѓу „Cargill“, „BAR Technologies“, „Mitsubishi Corporation“ и „Yara Marine Technologies“. Океанскиот брод „Pyxis“ е опремен со две едра „WindWings“, што може значително да ги намали трошоците за гориво. Според Јана Дилемана, претседателка на бродскиот бизнис на Каргил, ова значи дека бродот може да се вози на ветер наместо да се потпира само на неговиот мотор, кој може да ја намали потрошувачката на гориво до 30 проценти.

Главната предност на оваа технологија лежи во нејзината еколошка ориентација. Според Меѓународната поморска организација, поморската индустрија учествува со околу 2,8 отсто од глобалните емисии на штетни гасови. Бидејќи светот има за цел да постигне нула емисии од меѓународното транспортирање до 2050 година, проектот „Pyxis“ станува клучен експеримент во декарбонизацијата на морската индустрија.

 

 

Сепак, научниците и експертите не брзаат целосно да се префрлат на оваа технологија. Тие се соочуваат со дилема: од една страна, употребата на едра на ветер во поморската трговија е чекор напред кон одржливост и еколошка пријатност; од друга страна, дали ваквото решение е сигурно? Ваквите технологии постоеле пред стотици години и можеби нема да обезбедат сигурна и ефикасна алтернатива на денешните мотори.

„Поморската индустрија е на пат кон декарбонизација – предизвикувачки, но возбудлив процес“, нагласува Јана Дилеман, претседател на поморската дивизија на Каргил.

Коментирај анонимно

Вашата адреса за е-пошта нема да биде објавена. Задолжителните полиња се означени со *