Прашајте го Мистер Бин: Дали треба да купувате електричен автомобил? Актерот со диплома од електро има одговор на ова прашање кое малку ќе ви го помати умот
Ѕвездата на „Blackadder” и „Mr Bean”, Роуан Аткинсон, тврди дека се чувствува „малку измамен“ од електричните автомобили и ги повика пријателите да не ги купуваат. Г-дин Аткинсон, кој го купил својот прв електричен хибрид пред 18 години и неговиот електричен автомобил пред девет години, сега рече дека „електричното возење изгледа не е баш еколошки лек како што се тврди дека е“.
Во есеј напишан во Гардијан, Аткинсон, кој има диплома по електро и електроинженерство, истакнува дека студијата на „Volvo” сугерира дека емисиите на гасови се 70 отсто повисоки во производството на електричен автомобил во споредба со бензинските возила. Според актерот опседнат со автомобили, ова главно се должи на „литиум-јонските батерии“ кои се речиси во сите електрични возила и се исклучително тешки. Тие користат „многу ретки земјени метали и огромни количини на енергија потребни за нивно производство, а тие траат само околу 10 години“.
Ова значи дека иако електричните автомобили имаат нула емисија, тие сè уште не се еколошки ефикасни како што некои може да замислат. 68-годишникот е критичен и за, како што вели, „односот на општеството со автомобилите“ и ја опишува автомобилската индустрија како учесничка во „културата на продажба на брза мода“. Тој вели дека во просек повеќето корисници на автомобили го менуваат својот автомобил на секои три години пред да го продадат – главно поради „сеприсутниот модел на лизинг со три години“.
Ова значи дека иако електричните автомобили имаат нула емисија, тие сè уште не се еколошки ефикасни како што некои може да замислат. 68-годишникот е критичен и за, како што вели, „односот на општеството со автомобилите“ и ја опишува автомобилската индустрија како учесничка во „културата на продажба на брза мода“. Тој вели дека во просек повеќето корисници на автомобили го менуваат својот автомобил на секои три години пред да го продадат – главно поради „сеприсутниот модел на лизинг со три години“.
Г-дин Аткинсон заклучува: „ Сè повеќе чувствувам дека нашиот меден месец со електрични автомобили се ближи кон крајот, а тоа не е лоша работа: сфаќаме дека треба да се истражи поширок опсег на опции ако сакаме да правилно да се решат многу сериозните еколошки проблеми што ги создаде нашата употреба на моторните автомобили. „Треба да продолжиме да развиваме водород, како и синтетички горива за да го спасиме отпадот од постарите автомобили кои сè уште имаат многу да дадат, а истовремено да промовираме сосема поинаков бизнис модел за автомобилската индустрија, во кој ги чуваме нашите нови возила подолго време. признавајќи ја нивната неверојатна, но занемарена долговечност.
„Пријателите со еколошка совест често ме прашуваат, како автомобилски човек, дали треба да купат електричен автомобил. Имам тенденција да кажам дека ако нивниот автомобил е стар дизел и се занимаваат многу со автомобилизам во центарот на градот, треба да размислат за промена. Но, инаку, држете се подалеку засега. Електричниот погон ќе има вистинска, глобална еколошка придобивка еден ден, но тој ден допрва треба да дојде”.
Коментирај анонимно