Причината зошто толку многу студенти се потпираат на вештачка интелигенција е навистина тажна
Според ново истражување, огромно мнозинство американски студенти користат вештачка интелигенција (ВИ) во своето учење — и причината за тоа открива емотивна и загрижувачка слика за еден образовен систем во криза.
Во студија објавена во списанието Tech Trends, истражувачи од Универзитетот на Северна Каролина во Шарлот откриле дека не само што поголемиот дел од студентите користат ВИ за учење, туку и дека многумина ја преферираат токму поради еден трагичен фактор: затоа што ВИ не ги осудува, за разлика од луѓе — како што се нивните наставници или тутори.
Истражувањето вклучило анкета со 460 студенти, на кои им биле поставени низа прашања за тоа како и зошто ја користат ВИ. Испитаниците често истакнувале дека им одговара чувството дека нема осуда и дека постои анонимност кога комуницираат со ВИ.
Слична појава е забележана и надвор од образованието — многу луѓе се обраќаат на ChatGPT за љубовни совети или лични проблеми, гледајќи го како „непристрасен“ соговорник. Сѐ повеќе луѓе користат чатботи како замена за терапевт, не само затоа што вистинските советници се премногу скапи или не се покриени од осигурување, туку и затоа што луѓето се чувствуваат помалку осудувано кога разговараат со технологијата.
Во тој контекст, ова истражување нуди фасцинантен увид во тоа како и зошто студентите користат ВИ — особено ако се земе предвид дека, според студијата од UNCC, дури 40,2% од студентите изјавиле дека многу често ја користат ВИ во учењето, а дополнителни 38,9% рекле дека тоа го прават повремено.
За жал, студијата не ги претставила точните бројки или проценти на студенти што изразиле чувства на безбедност или избегнување осуда при користење на ВИ, па не знаеме точно колкумина го чувствуваат тоа.
Но и покрај тоа, откритието укажува на нешто многу подлабоко — и пострашно — што стои зад растечката употреба на ВИ меѓу студентите. Вистината е дека положбата на студентите веќе е тешка: се соочуваат со неизвесен пазар на труд, со дипломи чија вредност е сѐ почесто доведена во прашање, а до универзитет стигнуваат преку образовен систем што одамна е во распад.
Дополнително, недовербата на професорите кон употребата на ВИ — која понекогаш доведува до тоа студентите да бидат лажно обвинети за користење на ВИ со помош на неточни детектори — само придонесува тие сѐ повеќе да бараат утеха и поддршка од ВИ алатки.
Ако луѓе од сите возрасти и образовни нивоа бараат поддршка од чатботи затоа што не се чувствуваат осудувано, тогаш не е изненадувачки што студентите го прават истото. Очигледно е дека тука постои важен, но често игнориран аспект — и би било добро научниците и едукаторите да го земат предвид.
А, шо че прајме кога че снема интернет?
Коментирај анонимно