Пронаоѓачот на аудио касетата Лу Отенс почина на 94-годишна возраст
Лу Отенс, холандскиот пронаоѓач кој ја создаде првата касета со лента, почина на 94-годишна возраст.
Инженерот почина во родниот град Дуизел, Холандија, минатиот викенд, објави неговото семејство. Причината за смрт не беше соопштена.
Г-дин Отенс ја создаде првата касета во 1963 година и оттогаш се продадени околу 100 милијарди низ целиот свет.
Неговиот изум го револуционираше начинот на кој луѓето слушаат музика и им дозволи на аудиофилите, за прв пат досега, да слушаат музика во движење.
Скромната касета, која сега е предадена на историските книги во корист на дигиталните алтернативи, им даде на луѓето слобода да создаваат миксети и им овозможи на сите членови на општеството пристап до сите жанрови на музика. Г-дин Отенс стана шеф на одделот за развој на производи на Филипс во 1960 година и тој и неговиот тим се залагаа со развој на касетата.
Неговиот тим инженери имал задача да ги претвори гломазните магнетофони во попренослив и попрактичен гаџет. Крајниот резултат беше касетата.
Тогашниот 37-годишен инженер ја претстави касетата на саемот за електроника во Берлин (сега познат како ИФА Берлин) на 30 Август 1963 година. Таа беше една четвртина од големината на претходните касети.
Говорејќи во едно интервју долго по неговото пензионирање, тој рече дека сака да ја направи касетата затоа што „се изнервирал од незгодниот систем со ролна, толку е едноставно“.
Говорејќи во интервју за магазинот „Тајм“ во 2013 година по повод 50-годишнината од основањето на лентата, тој рече дека таа е „сензација“ од моментот кога беше откриена.
Микс-касетите стана јазик на љубовта, роман медиум кој овозможува новооткриени нивоа на самоизразување, додека им дава на музичарите нов начин за комерцијализација и дистрибуција на нивниот производ на масите.
Професорот Рејмонд Мекдоналд, експерт за музичка психологија на Универзитетот во Единбург, смета дека преносните касети дури и го смениле начинот на кој луѓето размислуваат за себе.
Тој објасни: „Пред да излеземе и да патуваме со нашата музика, можевме да направиме психолошки избор. Како се чувствувам сега? Како сакам да се чувствувам за пет минути? Која музика ќе ми помогне да ги достигнам овие цели? И, ако сум во возот, кој ќе слушне што слушам“?
„Касетата одеднаш стана репрезентација на целата ваша личност, алатка за да направите некој друг да ги почувствува емоциите што ги чувствувате. Исто така, им помогна на луѓето да создаваат нови наративи од музиката што им се допаѓаше. Касетата ги научи луѓето на нов вид терапија со само-лекување“.
Музичката револуција направи уште еден скок напред во 1979 година кога Сони го издаде Вокмен, преносен касетофон кој го освои светот.
Заради јавната заинтересианост со овој нов начин на снимање и слушање музика, во ера кога винил плочите и радиото беа единствениот начин луѓето да ги слушнат своите омилени песни, неколку јапонски компании започнаа да репродуцираат слични верзии на касетата.
Г-дин Отенс беше принуден да склучи договор со Сони што доведе до патентирање на неговиот модел.
И покрај доминацијата на Вокман, г-дин Отенс и неговиот тим од Филипс во 1980-тите започнаа со следната ера на преносно аудио – компактниот диск (ЦД).
ЦД-то продолжи да ја надминува касетата како главна форма на мобилна музика и ја заменува со бумбокс, стерео за автомобили и системи за домаќинство Hi-Fi.
Лентите во голема мерка се сметаа за застарени до средината на 90-тите години, поради популарноста на ЦДС, но уживаа во неодамнешното оживување.
Бројките покажуваат дека бројот на продадени касети во Велика Британија се зголемува секоја година во последните осум години.
Продадени се над 150.000 во 2020 година, повеќе од двојно повеќе од претходната година.