Психијатар: „Направивме генерација на деца која е осакатена и тоа тешко ќе се поправи“
Во Данска, учењето емпатија е исто толку важно како наставната литература и математиката и е составен дел од наставната програма за ученици на возраст од шест до 16 години.
Српските експерти сметаат дека не би било лошо да се воведе овој предмет и во образованието на Балканот на некој начин.
Психологот Александра Јанковиќ вели дека е доцна од 6-тата година да се учат на емпатија и дека ова учење треба да почне порано: „Секако учењето за тоа, исто така, има ефект на намалување на насилството од врсници. Дефинитивно, развојот на децата и социјализацијата, исто така, вклучуваат развој на емпатија, подготвеност да се помогне, да сочувствуваат со друга личност, да ѝ помогнат. Тоа значи дека родителите ќе треба да работат многу повеќе на ова. Имам впечаток дека се преценивме, живееме во минатото и се гледаме себеси како луѓе што се многу топли и сочувствителни и се плашам дека времињата се сменија.“
Таа истакнува дека, за жал, родителите денес ги учат децата како да обезбедат нешто за себе и како да не споделуваат одредени работи со другите.
„Би било убаво прво да се воведат курсеви за родители. Децата на кои им било кажано да не удираат други деца, да имаат сожалување ако на некој му се случи нешто и да сакаат да помогнат да станат поквалитетни луѓе и да имаат помали шанси да развијат разни психопатолошки однесувања.“, вели Јанковиќ.
Психијатарот, д-р Ивица Младеновиќ, вели дека ако се воведе овој предмет, само за десет години ќе создадеме генерација на млади луѓе кои се различни.
Десет години
„Сметам дека емпатијата е исклучително значајна и всушност е најдлабок израз на човештвото и хуманоста, и ние дефинитивно треба да работиме на тоа. Сепак, се плашам дека само влегувањето во училиште преку часови не е доволно освен ако ние како општество работиме на систем на вредности. Културно, склони сме кон емпатија. Сепак, не ми се допаѓа фактот што се градеше различен систем на вредности во последните десет години.“, вели д-р Ивица.
Од друга страна, Данците сериозно ги сфатија резултатите од бројните студии, кои велат дека емпатијата ги прави децата емотивно и социјално покомпетентни и значително го намалува насилството кај врсниците.
Децата се разгалени
Д-р Ивица Младеновиќ додава дека заради сиромаштијата сè повеќе парови живеат со едно дете и за жал, овие деца се многу разгалени.
„Овие деца се егоистички и по дефиниција не се склони кон емпатија. Имаме генерација која е неемпатична, самостојна и е водена од мотото „Чекори преку мртвите до финишот“. Жал ми е што како културно емпатична нација направивме генерација на деца кои се осакатени на некој начин и тоа ќе биде многу тешко да се поправи.“, вели д-р Младеновиќ.