Само во Северна Кореја: Автомобили на дрва и ова не е шега!
Земјата има прилично импресивна флота на камиони кои работат на дрва наместо на бензин или дизел гориво. Тоа се воени камиони, земјоделски камиони, мински транспорт итн.
Во Пјонгјанг и другите големи градови, речиси е невозможно да се најде таков анахронизам. Но, ако одите подалеку во задниот дел, во руралните области, често можете да ги видите на патот: од далеку се гледаат од облакот од чад што се приближува, како да е парна локомотива пред вас.
Причината за таквото нетривијално возило се проблемите на земјата со бензинот и дизел горивото поради строгите трговски санкции и недостатокот на сопствено производство на нафта и гас. А активниот развој на електрични возила ширум светот воопшто не и помага на Северна Кореја. Истите санкции се попречуваат. Во самата Северна Кореја навистина не им се допаѓа кога туристите обрнуваат внимание на овие парни локомотиви кои чадат на тркала и почнуваат избезумено да ги фотографираат.
Како Севернокорејците успеаја да го остварат сонот на секој колективен земјоделец да заштеди на бензин? Всушност, сè е релативно едноставно. Првично, најобичниот камион со дизел мотор. Има запечатена печка инсталирана одзади. И неговиот оџак е поврзан со влезниот колектор наместо со линијата за гориво од резервоарот. Во принцип, шпоретот е генератор на гас кој се загрева со дрвени чипови.
Дрвените чипови брзо се претвораат во јаглен. Тој, пак, кога согорува, ослободува јаглерод моноксид и водород. Потоа, гасот под притисок се внесува во циклонот (на фотографијата погоре, два циклона се видливи на местото каде што обично се наоѓа резервоарот за гориво на камионот). Примарното прочистување на гасот се јавува во циклонот. Понатаму, под природен притисок, чадот влегува во радијаторот за ладење, а потоа преку филтерот директно во комората за согорување на моторот наместо гориво.
Значи, за да возите севернокорејски камион што гори дрва, не ви треба еден возач, туку двајца луѓе: едниот го врти воланот и ги притиска педалите, а вториот, како пожарникар на парна локомотива, ги сечка дрвата на чипс и фрла дрвата во ложиштето. Треба да разберете дека моторот што гори дрво има еден голем несакан ефект. Доста често мора целосно да се обнови и поправа. На крајот на краиштата, запаливиот гас (во суштина чад) е толку валкан што ниту еден филтер не може да го спаси моторот од саѓи. Покрај тоа, моторот често се прегрева, особено во лето. Затоа, сликата со камион што чади стои на страната на патот и возач што се лади покрај него е прилично честа појава во КНДР.
Коментирај анонимно