„SpaceX“ го ПОРАЗИ „Boeing“, откако компанијата на Илон Маск беше избрана да ги спасува астронаутите заглавени во Меѓународната вселенска станица
НАСА ја избра програмата „SpaceX“ на Илон Маск за спасување на астронаутите заглавени во вселената. Овој потег е понижувачки удар за воздушниот гигант „Боинг“, чие вселенско летало „Старлајнер“ ги превезе командантот Бери „Буч“ Вилмор и пилотот Сунита „Суни“ Вилијамс до Меѓународната вселенска станица (ISS).
И двајцата искусни пилоти беа заглавени на ISS од крајот на јуни, кога пристигнаа на неделен пробен лет. Парот сега ќе мора да почека до следната година за да ги земе „SpaceX“, а до тогаш ќе поминат осум месеци во вселената.
Нивната празна капсула „Starliner“ треба да се откачи на почетокот на следниот месец и ќе се обиде да се врати на автопилот и да слета во пустината во Ново Мексико. Нејзиното патување до вселенската станица беше нарушено со дефекти на погонот и истекување на хелиум, бидејќи проблематичната капсула на крајот ги остави пилотите на чекање, додека инженерите размислуваа како да управуваат со нивното враќање.
Поранешните воени тест пилоти, г-дин Вилмор (61) и г-ѓа Вилијамс (58), беа првите членови на екипажот што го користеа „Starliner“ кога заминаа за Меѓународната вселенска станица на 5 јуни. Понудата на фирмата да ги испрати г-дин Вилмор и г-ѓа Вилијамс беше пребуџет од 1,4 милиони долари, при што на леталото му требаше подолго време за да се изгради од моделот на „SpaceX“, на сликата подолу. Сега ќе треба да го чекаат рутинскиот „такси“ лет на „SpaceX“, кој треба да биде лансиран кон крајот на септември.
Капсулата „SpaceX“ моментално е прикачена на вселенската станица, но е резервирана за четворица други жители кои се таму од март, кои треба да се вратат во септември, бидејќи престојот им беше продолжен за еден месец поради проблемите со „Starliner“. Друга капсула, рускиот Сојуз, има место за тројца астронаути – од кои двајца се Руси кои завршуваат една година на Меѓународната вселенска станица.
Ерик Сидхаус, професор на аеронаутичкиот универзитет Ембри-Ридл, рече дека тоа е „многу срамно“ за „Боинг“. Пилотите ветерани рекоа дека имаат доверба во тестирањето на погонот што се спроведува.
За време на нивната единствена орбитална прес-конференција минатиот месец, двајцата рекоа дека немаат поплаки и дека уживаат да помагаат во работата на вселенската станица.
Проблематичната капсула е уште еден удар за „Боинг“, кој исто така се соочи со повеќе технички проблеми на својата аеронаутичка страна.
Загриженоста дополнително се зголеми откако во јануари се отвори вратата за итни случаи на летот 1282 на „Alaska Airlines“. Системите на вратите првично беа направени од „Spirit AeroSystems“.
Боинг, исто така, се соочи со обвинувања во април од инженер дека ги намалува аглите во производството на своите авиони 777 и 787. Компанијата ги негираше тврдењата дека не ги пополнувала малите празнини во трупот што потенцијално може да предизвика распад на авионот во воздух.
Коментирај анонимно