Тартарската империја: Избришана историја или модерна илузија?

Како да се бара цивилизација што никогаш не постоела? Обично, цивилизациите оставаат зад себе уметност, артефакти или усни преданија. Но, оваа цивилизација постои само во сајбер-просторот и во умовите на неколку ексцентрични поединци. Ова е Тартарската империја – наводно напредна цивилизација, избришана од историјата од страна на светските влади.

 

Тартарската империја: Избришана историја или модерна илузија?

Која е вистинската Татарија?

Тартарија, според заговорниците, била древна цивилизација со неверојатна технологија. Нејзините жители биле џинови што ги изградиле најимпресивните градби на човештвото – пирамидите, Таџ Махал, Петрата, па дури и Капитол во Вашингтон. Според оваа теорија, многу познати цивилизации, како Римјаните, Египќаните и Кинезите, биле дел од оваа империја, а историскиот временски континуитет е целосно погрешно претставен.

Во реалноста, Тартарија била термин што Европејците го користеле за обележување на делови од Евроазија. Означувала области како Сибир, Монголија и делови од Централна Азија. Терминот останал на картите сè до 20-тиот век, но никаде не постојат докази за некоја напредна изгубена империја.

 

Која е вистинската Татарија?

Потекло на митот

Модерната заговорничка верзија на Тартарија започнала во 2016 година, кога корисници на YouTube почнале да зборуваат за „калапен потоп“ што ја уништил оваа цивилизација. Тие како доказ ги наведуваат подземните структури, прозорци под нивото на улиците и стари фотографии од светските саеми, тврдејќи дека биле престолнините на Тартарија.

Оваа псевдоисторија води потекло од рускиот професор Анатолиј Фоменко, кој во 1970-тите објавил алтернативна хронологија со цел да ја дискредитира Католичката црква и династијата Романови. Понатаму, теоријата била користена за руската националистичка идеологија.

Иако оваа теорија нема логична временска рамка, нејзината популарност покажува колку лесно се прифаќаат историски ревизионизми. Веројатно, Тартарија е израз на носталгија за естетиката и величието на минатото, наспроти модерната архитектура.

 

Потекло на митот