Во 1998 најголемиот висечки мост на светот се отвори за сообраќај, а еве што не сте знаеле за него

Мостот Акаши Каикио во Јапонија е инженерско чудо и соборувач на рекорди. Овој импресивен мост не само што е многу долг, туку е дизајниран да издржи на земјотреси до 8,5 степени по Рихтер! Инженерите ги надминале значајните технички предизвици потребни за неговата изградба. Мостот е отворен за сообраќај од 5 април 1998 година и е долг 1991 метар и беше прогласен за најголемиот висечки мост со светот. Дознајте нешто повеќе за изградбата за мостот и потоа откријте неколку практични факти кои ги набројавме за ова неверојатно долго и високо чудо на градежништвото.

Од што е направен мостот Акаши Каикио?

Мостот Акаши Каикио исто така наречен мост на теснецот Акаши или Бисерскиот мост е еден од најдолгите висечки мостови на светот преку теснецот Акаши во западно-централна Јапонија. Кога првпат се отвори во 1998 година, тој беше најдолгиот мост на светот во тоа време. Пред неговото завршување чамци и траекти се користеа за превоз на патници и возила преку теснецот Акаши.

Пред изградбата на мостот, тој се сметаше за еден од најопасните водни патишта во светот. На пример, во 1955 година силното невреме предизвика да потонат два траекти што резултираше во смрт на 168 луѓе.

Мостот е долг 3.911 метри, има три распони поддржани од две главни потпорни кули кои се високи 297 метри и серија прицврстувачки кабли. Ова го прави мостот Акаши Каикио исто така еден од највисоките во светот. Кулите требало да бидат доволно високи за да се зацврстат кабелите потребни за поддршка на распоните, но исто така и доволно високи за да овозможат сообраќај со брод да помине непречено под мостот.

Неговиот централен распон првично се планираше да биде долг 1.900 метри, но плановите беа ревидирани по земјотресот во Кобе во 1995 година и денес се 1991 метар.

Колку чинеше мостот Акаши Каикио?

Да се изгради мостот Акаши Каикио чинеше околу 500 милијарди јапонски јени (приближно 3,6 милијарди долари). Проектот започна во 1988 година и вклучуваше над 100 различни изведувачи за конечно да го завршат висечкиот мост.

Се проценува дека биле потребни над 2 милиони работници, 180.000 тони челик и 1,4 милиони кубни метри бетон за да се заврши мостот. Ова ја прави еден од најсилните, најдолгите и најскапите висечки мостови некогаш замислени.

7 брзи факти за овој неверојатен мост

1. Мостот Акаши Каикио е и еден од најдолгите и највисоките мостови во светот.

2. При изградбата на мостот се искористиле околу 300.000 километри кабли.

3. Мостот е дизајниран да издржува земјотреси и да одговори на суровите морски услови во областа. Неговата еластичност беше тестирана уште пред да биде завршен кога неговата нецелосна структура го преживеа земјотресот во Кобе во 1995 година. Земјотресот бил со јачина од 6,9 степени според Рихтеровата скала. Бидејќи е изграден во близина на таканаречениот „Огнен прстен“, земјотресот во Кобе веројатно нема да биде последен пат кога мостот ќе треба да се спротивстави на силите на природата.

4. Мостот го користат околу 25.000 автомобили секојдневно, бидејќи стана туристичка атракција.

5. Изградбата започна кон крајот на осумдесеттите години и траеше десет години, милиони работници и 180.000 тони челик и 1,4 милиони кубни метри бетон да се завршат.

6. Неговиот централен распон првично беше дизајниран да биде долг 1.990 метри, но ова требаше да се измени со 1 метар по земјотресот во Кобе во 1995 година.

7. Пред изградбата на мостот, теснецот Акаши беше еден од најопасните водни патишта во светот.